Tjena där :D Har 120hz benq skärmen ska jag köra av eller på vad gäller v-cync? och en polare sa till mig att jag ska ha,
cl_Cmdrate 320
cl_updaterate 100
ex_interp 0.1
Ny fråga jag vill köra med 100hz men när jag byter till -freq 100 och i windows 100 funkar inte cs blir en liten bild :( vad är felet?
har 100mbit fiber/bbb stämmer detta?
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
ex_interp 0.01
rate 25000
fps_max 101
v-sync OFF och -freq 120 i launch options. Förutsagt att du har 120hz i windows
...ska det va.
Och varför ska han köra 120Hz i CS när 100 är max?:D
Varför ska han köra v-sync ON?
Må va sant (källa?), flyter på minst lika bra med 120 som med 100, har testat båda...
Testa 120hz i cs och du märker en skillnad. Själv föredrar jag 100hz.
#3 Kör man 60hz på skärmen och vsync är off då får du 60fps i cs eller hur? 60 RIKTIGA fps.
Kör du skärmen i 100hz och lirar cs så får du 100 RIKTIGA fps. Varför ska då i hela friden vsync vara off?!?!
Då ska jag i _hela friden_ fråga dej varför du ändrar dej till att 120hz är max? 100hz var ju max för bara några minuter sen... Sen detdär om att 100 fps är max i cs. Vet du det eller tror du det bara för att någon annan snubbe sagt det på FB. Du kan ju länka källa, du verkar ju så självsäker menar jag.
Nej jag vet sånt här när jag har lirat cs i över 8år och jag har gått utbildning 3 år inom it och jobbar med datorer och nätverk på heltid.
updaterate 102
cmdrate 160
interp 0
rate 20k
PanGAr:P bRA:P
Såg att du skrev varför köra 120hz när 100hz är max?
De som kör 120hz kör det för att slippa "strecken" som bildas när man kör 100hz i cs. Personligen tycker JAG att det är skönare med 100hz, har något med att det flyter på bättre(placebo?)
EDIT: mazko har rätt-,-
eller räcker det att man skriver -freq 100 i launch options?
EDIT: När du skriver -freq x så försöker hl.exe att sätta cs i den hz du har angivit.
T.ex. -freq 100, får du window mode i detta så måste du bocka ur "Dölj lägen som den här skärmen inte kan visa".
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
rate 25000
ex_interp 0.01
fps_max 101
Glöm ej -freq i launch. Kör -freq 100 om du kör med v-sync på och -freq 120 om du kör med v-sync av för att slippa tearing.
-freq 100
när ska folk lära sig? ;D
Drar mer kraft av datorn dessutom.
Men vrf inte köra 120hz ist? Finns inget negativt och du slipper tearingen ifall du har av vsync.
är det skönare/bättre med 120 hz ingame kör man med det, punkt.
kör med -freq 120 och VSYNC ON ON ON ON!!!!!
Eftersom du slipper all tearing.
För mig tycker jag 100hz är det rätta! och jag kör vsync on, har prövat att starta spelet med off men blir fortfarande en liten ruta
Har du ATI? Så ska du aktivera GPU-scaling
http://data.fuskbugg.se/skogst urken/atiosv.jpg
Har du Nvidia? Då ska du lägga till en egen upplösning i Nvidias kontrollpanel. Du lägger till samma upplösning med samma antal hz du vill ha i CS. Har tyvärr ingen bild på detta för jag har ej Nvidia längre.
edit * Det hade du gjort, då vettefan.
http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=3233 120hz?
#43 Han har till hälften fel, finns ingen mening att ha -freq 120 när 100 fps är max.