1
hack vid duttning
Postat av danixz den 17 Oktober 2010, 17:31
10 kommentarer · 196 träffar
hallå, har inte spelat cs på 2år men nu under vinterbulken har jag installerat cs på laptopen eftersom jag sålde vanliga när jag slutade spela.
Snabb info om laptopen:
AMD Athlon dual-core ql-60 1.90GHz
3GB ram
Geforce 8200M
Launch options:
-32bpp -freq 60 -full -noipx -nojoy -numericping -noaafonts -noforcemspeed -noforcemaccel -noforcemparms -heapsize 1048576
Enda fps kommandon jag har lagt in i min usercfg är:
cl_weather 0
gl_max_size 512
gl_picmip 1
gl_cull 1
gl_wateramp 0
cl_corpsestay 0
cl_minmodels 1
cl_shadows 0
mp_decals 20
max_shells 0
fastsprites 2
Kör även med Game Booster på, gamla windows temat. Stänger av explorer och alla andra processer som är onödiga under spel samt sätter hl.exe på prioritering hög.
Till problemet nu:
När jag duttar med t,ex ak / colt känns bara så hackigt, kan ju bero på att det är 60hz men man ska väl kunna ordna mer flyt i cs. Kan även medge att det inte känns som att det flyter lika mkt heller när jag sprayar vid vissa tillfällen. Några kommandon jag borde lägga in som drar fps i onödan för mig?
Ge cs mer minne?
Har provat bytt grafikdrivers 2ggr kände ingen speciell skillnad faktiskt.
Har kikat runt i forumet i andra trådar men vill inte haxa min config totalt eller.
Har märkt att min ms kan hoppa nån millesekund till något över 100 rätt ofta. installerat tcp och ställt in 8mbit och optimal.
Kan min thompson router vara orsaken till att det blir mindre flyt?
Hoppas nån har nå tips så det känns lite mer roligt att spela igen!
Snabb info om laptopen:
AMD Athlon dual-core ql-60 1.90GHz
3GB ram
Geforce 8200M
Launch options:
-32bpp -freq 60 -full -noipx -nojoy -numericping -noaafonts -noforcemspeed -noforcemaccel -noforcemparms -heapsize 1048576
Enda fps kommandon jag har lagt in i min usercfg är:
cl_weather 0
gl_max_size 512
gl_picmip 1
gl_cull 1
gl_wateramp 0
cl_corpsestay 0
cl_minmodels 1
cl_shadows 0
mp_decals 20
max_shells 0
fastsprites 2
Kör även med Game Booster på, gamla windows temat. Stänger av explorer och alla andra processer som är onödiga under spel samt sätter hl.exe på prioritering hög.
Till problemet nu:
När jag duttar med t,ex ak / colt känns bara så hackigt, kan ju bero på att det är 60hz men man ska väl kunna ordna mer flyt i cs. Kan även medge att det inte känns som att det flyter lika mkt heller när jag sprayar vid vissa tillfällen. Några kommandon jag borde lägga in som drar fps i onödan för mig?
Ge cs mer minne?
Har provat bytt grafikdrivers 2ggr kände ingen speciell skillnad faktiskt.
Har kikat runt i forumet i andra trådar men vill inte haxa min config totalt eller.
Har märkt att min ms kan hoppa nån millesekund till något över 100 rätt ofta. installerat tcp och ställt in 8mbit och optimal.
Kan min thompson router vara orsaken till att det blir mindre flyt?
Hoppas nån har nå tips så det känns lite mer roligt att spela igen!