1
CS startar ej efter grafikkortsbyte
Postat av Jarmolicious den 13 September 2010, 00:25
25 kommentarer · 432 träffar
I fredags blev man arbetslös och såklart ska ju CS passa på att sluta fungera. Igår så slutade min dator helt fungera, var precis påväg på skroten med den när jag provade byta grafikkort men vipps så började den fungera igen. Provade så allt fungerade och installerade drivrutiner då det kom till att starta CS då får jag felmeddelande:
"The instruction at "0x5ed2aed8" referenced memory at "0x00000564". The memory could not be "read".
Grafikkort: ATI Radeon 9600.
Just innan byte av grafikkort dammsög jag datorn ordentligt och passa på att kolla så allt satt fast.
Provat allt med att byta hz på CS, i Windows och upplösningar hit och dit. Har installerat om CS, Steam, rubbet. Vad kan vara fel?
Det är även fel på Day of Defeat men absolut inget annat spel, Trackmania fungerar t.ex i Steam.
PS. Tro inte att jag inte försökt söka.
/Jarmo
"The instruction at "0x5ed2aed8" referenced memory at "0x00000564". The memory could not be "read".
Grafikkort: ATI Radeon 9600.
Just innan byte av grafikkort dammsög jag datorn ordentligt och passa på att kolla så allt satt fast.
Provat allt med att byta hz på CS, i Windows och upplösningar hit och dit. Har installerat om CS, Steam, rubbet. Vad kan vara fel?
Det är även fel på Day of Defeat men absolut inget annat spel, Trackmania fungerar t.ex i Steam.
PS. Tro inte att jag inte försökt söka.
/Jarmo