1
ms hopp..
Postat av Jubei den 2 September 2010, 15:06
8 kommentarer · 107 träffar
Har problem med ms hopp i CS, det hoppar konstant från ~10, som är min normala ping, till allt från 50-200 samt att jag har choke då och då.
Har en ny dator så det är 2 st laptops som delar på 10mbit. När jag enbart hade den gamla datorn så var det inga problem med pingen alls och körde då via trådlösa anslutningen.
Jag har:
- Provat att köra både via trådlösa och direkt kopplat in i uttaget i väggen och datorn.
- Stängt av Norton och brandväggen.
- Jag har inte spotify, utorrent eller något annat som kan påverka igång.
- Alla rates rätt inställda.
- Uppgraderat routern så att den har senaste firmware.
- Provat spela på gamla datorn men det är samma problem på den, vilket den inte hade tidigare.
En till dator som delar på 10mbit ska fan inte påverka såhär mycket.. så vad kan vara fel?
Routern är en Netgear Wireless-G Router model WGR614v9
Har en ny dator så det är 2 st laptops som delar på 10mbit. När jag enbart hade den gamla datorn så var det inga problem med pingen alls och körde då via trådlösa anslutningen.
Jag har:
- Provat att köra både via trådlösa och direkt kopplat in i uttaget i väggen och datorn.
- Stängt av Norton och brandväggen.
- Jag har inte spotify, utorrent eller något annat som kan påverka igång.
- Alla rates rätt inställda.
- Uppgraderat routern så att den har senaste firmware.
- Provat spela på gamla datorn men det är samma problem på den, vilket den inte hade tidigare.
En till dator som delar på 10mbit ska fan inte påverka såhär mycket.. så vad kan vara fel?
Routern är en Netgear Wireless-G Router model WGR614v9