Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

dedicated server - portarna fel igen

Postat av seerko1 den 20 Augusti 2010, 01:54
5 kommentarer · 166 träffar
hej, nu är det såhär att jag har ännu ett problem med mina portar / hlds servern.

Nu är det nämligen så att häromdagen fick jag hjälp utav en kille på fragbite hur jag skulle ta rätta ip:en och vilken port jag skulle ha på min hlds server
och då funkade det kanon! Men sen nästa dag när jag startade hlds servern och ber mina polare joina igen så kan dom inte komma in på den.

Jag har skrivit sv_lan 0 ( fast när servern funkade behövde jag inte ens skriva sv_lan 0)
Och jag har inte ändrat något i routern eller någonting, jag har dubbelkollat så inte portarna inte har raderats eller något, men dom står kvar som dom gjorde häromdagen!

Sen går jag in på minip.se och tar den ip:en och skriver :27016 efter, eftersom jag har 27016 i hlds servern. Sen tar jag den ip:en och försöker connecta med den men det funkar ej. Har provat lagt in den i favoriter men den kommer inte upp där som om den vore online satt säga!

Jag har även provat stäng av virusskydd & brandvägg men det gör ingen skillnad.

Så är det någon som vet vad problemet kan vara och varför inte min server kan vara online längre?

Väldigt tacksam för svar & hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..