Mitt cs har slutat fungera för gott , har ingen aning om hur jag ska fixa detta..
Problemet är att att cs inte startar upp som vanligt, det blir svart när man trycker upp och sen stängs det av. Inom loppet av kanske 3-5 sekunder. Har provat byta -freq osv men det har inte funkat , ominstallerat har jag också gjort. Vad bör jag göra nu? ..
Kan man inte se så kan man inte se färger nej.
Tänker mig att de inte ser alls, som om man borde se från exempelvis den fot man har under skrivbordet.
Om du däremot varit blind sen födseln, hur och vad drömmer blinda om?
Tänk om du har blind OCH döv.
Vill inte ens veta hur det är.
EDIT: Är ni dumma i huvudet eller? När det inte finns något ljus, finns ingen färg, alltså blir det svart. Varför tror ni att rymden är svart för?
ty för varningen, detta var ju riktigt tunga grejer.
#14 np
Det skulle fortfarande vara svart, men eftersom personen i fråga alldrig har sett något, och inte heller kommer att se någonting, bryr sig personen inte om detta, och skulle, om förfrågad, antaligen inte veta vad du pratade om.
Lika lite kan du se med ögon som inte fungerar. Att vi ser mörker, när vi blundar, beror enbart på att vi tittar in i våra stängda ögonlock. Men eftersom vi inte kan föreställa oss hur "ingenting" ser ut så är det lätt hänt att vi föreställer oss att blinda famlar i mörkret när dom egentligen famlar i intet.
Däremot finns det blinda vars synnerver fungerar delvis, vilket gör att dom kan urskilja t ex mörkt och ljust - men Tisdag syftar nog till de som är totalt blinda, misstänker jag.
Helblinda människor, som tidigare kunnat se, har synminnen kvar vilket gör att de kan skapa bilder i hjärnan av saker och ting - om en sådan person t ex pratar med sina barn så minns de utseendet och en bild framträder. En som, däremot, aldrig har sett något kan inte heller minnas något.
Det är ganska intressant att filosofera över "intigheten" - eftersom vi inte kan föreställa oss "ingenting" så blir det väldigt abstrakt.
Så, jag tror inte att det går att på ett vettigt sätt jämföra hur de "ser" när de blundar med hur det är för dig.
Svart = Inga färger
Vit = Alla färger
Det förklarar ju allting rasistiskt någonsin
låter säkert som "fick en snilleblixts" brorsa men men :P
Det är vad blinda ser hela tiden
Han frågade hur det ser ut, om det är helt svart eller hur det är.
Svar:
"Man ser ingenting, inte ens svart, det går inte att förklara."
Skulle inte ens våga insé att jag blivit blind.
Tar ett till exempel:
Du vet att man dör av ett skott genom huvudet, men du själv har inte testat det. Men ÄNDÅ så vet du att man dör av det.
Inte så konstigt trotts allt va?
Då ett blåmärke är mer svart eller mörkblått, så skiljer det säg från smurfarnas hudfärg. Det kommer alltså att se precis likadant ut som det gör på oss människor.
Du vet att man dör om man blir halshuggen, men du har själv inte testat det.
Och det är dem som gör att du inte "inte ser någonting".
Det blir bara ett inget som du inte ser, vi skulle antagligen haft någon typ av antenner som vi använde istället.
E ni helt pantade? svart är ingen färg? NEHE? det är så att svart är alla färger fast ingen "skickas" ut. därför man blir varmare i en svart tröjan än en vit där alla färger skickas ut.
Roger och ut
Fast för dom så blir det självklart inte som när vi blundar. Dom känner inte till något annat så det är antagligen inte så farligt som man tror.
Själva synen är ju helt borta, och dom ser inte ens svart.