1
Opengl problem, CS fungerar inte
Postat av ogaren den 14 Juli 2010, 01:42
11 kommentarer · 399 träffar
Tja, sedan igår fick jag helt plötsligt problem med datorn. Opengl strular och detta gör att bilden fastnar och jag måste starta om datorn för att få den att fungera igen. Men efter att ha återställt datorn till fabriksinställningarna så finns inte det problemet längre.
Cs fungerar inte som det ska, det står att jag måste köra cs i softwaremode vilket jag inte vill göra. Antingen fastnar allt direkt eller så lyckas man spela en liten stund.
Har testat en hel del saker utan några vidare resultat:
Återställt datorn till fabriksinställningar
Formaterat C
Testat med nya grafikkortsdrivrutiner
Diverse inställningar i cs som -gl i egenskaper.
Detta börjar bli ganska irriterande och jag hoppas att någon har lösningen. Annars blir det att lägga siktet på hyllan :P
EDIT: Det här var något som bara dök upp helt plötsligt, gled runt lite på aftonbladet då det inträffade.
Cs fungerar inte som det ska, det står att jag måste köra cs i softwaremode vilket jag inte vill göra. Antingen fastnar allt direkt eller så lyckas man spela en liten stund.
Har testat en hel del saker utan några vidare resultat:
Återställt datorn till fabriksinställningar
Formaterat C
Testat med nya grafikkortsdrivrutiner
Diverse inställningar i cs som -gl i egenskaper.
Detta börjar bli ganska irriterande och jag hoppas att någon har lösningen. Annars blir det att lägga siktet på hyllan :P
EDIT: Det här var något som bara dök upp helt plötsligt, gled runt lite på aftonbladet då det inträffade.