Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Den perfekta musen och musmattan!

Postat av Heavy! den 28 Juni 2010, 23:22
86 kommentarer · 363 träffar
Tjenare kära Fragbite!

Jo, nu är det såhär att det är dags för ny mus och musmatta och jag tänkte förklara vad jag söker hos en mus och en musmatta. Jag kommer vara extremt noggrann i min förklaring då jag söker den perfekta musen och musmattan. I slutet av denna tråd kommer jag även skriva vilka möss och musmattor jag använt tidigare. Jag kan börja med att berätta lite om musen och vilka egenskaper hos en mus jag tycker är viktigast.

Det jag tycker är viktigt hos en mus är formen och greppet, att den inte är för stor eller för liten.

Sladden till musen ska inte heller vara hård och stel.

Glidet/glidzen är otroligt viktigt för mig, då jag vill ha ett stadigt aim i CS. Med vissa möss har jag upplevt att musen glider bättre på de nedre glidzen än de/den som sitter uppe, friktionen är mycket viktig och ska vara så jämn som möjligt över alla glidez.

Musen ska göra som jag vill, inte leva sitt eget liv(som de flesta möss gör), jag vill att aimet/siktet ska gå dit jag vill.

Hur knapparna och scrollen känns är inte något jätteproblem för mig men de ska inte kännas för "plastiga" och scrollen ska inte vara den som går sönder efter någon månad.

Japp, då ska jag berätta vad jag söker hos en musmatta.

Den perfekta musmattan för mig ska vara en stor musmatta då jag spelar med låg sensitivity. Om den är gjord utav tyg eller hårt material spelar ingen roll bara musen kan läsa bra på den utan några trackingproblem. Musmattan ska inte heller dra åt sig mycket damm, och om den gör det ska det vara möjligt för en att kunna tvätta den utan försämrat glid. Musmattan ska inte heller ha tendensen att flytta på sig själv utan ska ligga stadigt. En annan grej som jag har märkt med många musmattor är att de håller inte så länge, hållbarheten är inte ett måste men är ganska viktigt ändå.

Tidigare möss och musmattor jag ägt/provat:

Möss:

MX518

Intellimouse Explorer 3.0

Steelseries Kinzu Optical

Musmattor:

Qpad CT Large

SteelSeries Qck Heavy

SteelSeries Qck

Steelseries 4HD

X7 musmatta (tyg)

De möss jag helst inte vill använda igen:

Kinzu

MX518

A4tech X7 mus

Jag har förmodligen missat en del som jag skulle skriva men jag orkar inte skriva något mer nu och för er som orkat läsa detta tackar jag väl!

Ni får gärna länka produkter som anses passande till min beskrivning eller berätta vilka ni har/haft som ni gillade och varför.

Tack för mig!

Mvh.

Har din sommar varit bra hittills?

136 personer har röstat

86 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 86 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..