Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

LAN dator endast för cs, räcker detta?

Postat av kVb den 12 Juni 2010, 19:37
13 kommentarer · 173 träffar
Mors!

Ska bygga mig en billig och lätt dator, som är simpel att ta med på LAN. Den behöver bara klara CS 1.6.

Jag har några delar liggande och jag ska köpa några delar samt att jag ska få lite grejer av en polare, men jag behöver veta om dom räcker.

Jag vet att 1.6 knappast kräver speciellt mycket men det är ingen superdator jag tänker bygga, och jag vill ligga på 100 fps hela tiden, utan dropps vid exempelvis he's.

Hoppas på att landa runt 1.5 - 2 tusen kr. ungefär, beroende på hur mycket jag måste köpa nytt.

Liggande har jag ett Club 3D Radeon 9550 (vanlig pci). Enligt denna länk: http://ati.amd.com/products/ra deon9550/specs.html

har den bara 128 mb minne, men enligt min förpackning har den 256 så jag vet inte om specsen på sidan stämmer.

1 - 2 gb RAM, om 1 gb räcker så kör jag på det.

En Intel Celeron D (singlecore, socket 775) på 3.31 Ghz (typ). Jag har en dualcore liggandes också, men eftersom CS bara använder sig av en kärna tänkte jag köra med singlecoren eftersom den har högre klockfrekvens.

(Rätta mig om jag har fel, men jag har hört det ovanstående från flera håll, så jag har fått för mig att så är fallet.)

Ett 280W Asus nätagg, (Är lite osäker här eftersom jag inte vet om det räcker till alla komponenter)

Har även ett chassi.

Tänkte köpa detta moderkortet: http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=485693

Det är billigt och får plats med allt jag behöver, även ett eventuellt ljudkort om jag skulle vilja ha det.

Om det är det enda jag behöver köpa klarar jag ju mig på ~500 kronor (plusminus fläktar och annan moddning)

Nu behöver jag eran uppfattning på det här. Kommer det klara 1.6 med 100 fps rakt igenom? Kommer nätagget klara alla komponenter (inklusive ett eventuellt ljudkort, och kanske lite extra discolampor)?

Tacksam för svar

Paradoxian
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..