1
Frågeformulär (CS kartor)
Postat av 413X den 7 Juni 2010, 21:19
11 kommentarer · 169 träffar
Hejsan
413X här som tänkte ge dig ett litet frågeformulär som jag gärna skulle vilja ha besvarat. Frågorna är lite lätt i samband med de_cup hos Arbalet, men även för eventuella kartor man kanske gör i framtiden.
Ta gärna tid, skriv gärna mycket kommentarer.
1. Hur viktigt är det att kartan ser snyggt ut?
2. Hur realistisk ska kartan vara? Jämför de_dust2 med de_inferno exempelvis.
3.Tänker du på en sån sak om du skulle spela en karta, där man har gjort en väg runt ett hus, där en bil är placerad på gatan, men det finns ingen uppenbar väg för bilen att ha kört dit?
4. Hur många CTs vill man hålla på olika ställen? Är det roligare med 2 personer än själv? Vill man hålla själv alternativt med en kompis i princip bara runt hörnet som kan supporta.
5. Hur ska snittet i rundor i halvlek på en karta ligga för att vara optimalt? ex. 9-6 till T.
6. Om du skulle kunna slå ihop 2 kartor vilka skulle du vilja slå ihop? exempelvis, assault, prodigy
7. Hur viktigt är boostningsmöjligheter? ex. CPL(fönster) på inferno, riskyboost på d2 A bombsite upp på platån.
8. Vad är roligast att hålla? (notera banorna är bara exempel)
Tätt inpå, som på cw d2.
Medeldistans, mitt på inferno
långdistans, lången på d2.
9. Hur viktigt är kz grejer? Exempelvis, de_nuke hoppet. Till enkla saker som lådor som står på ett sånt sätt att man kan bunnyjumpa långt, dock bara i spawn så det är helt orelavant. Till små sneaky lister som man skulle kunna hoppa till för att kunna överraska, d2 mitt mot cw ett exempel.
10. Hur många entry points ska det finnas på en karta? notera, att 0.5 gångar kan inräknas, exempelvis CPL på inferno, eller cplmill bakdörren
11. Om du skulle se en tråd av mig eller någon annan mapmaker som skulle visa upp en seriös karta som skulle behöva betatestas. Skulle din klan kunna ställa upp å spela någon/några matcher? (alternativ, gather/mix)
12. Sista frågan. Vilken karta är roligast och av vilken anledning?
Tackar för besväret :)
413X här som tänkte ge dig ett litet frågeformulär som jag gärna skulle vilja ha besvarat. Frågorna är lite lätt i samband med de_cup hos Arbalet, men även för eventuella kartor man kanske gör i framtiden.
Ta gärna tid, skriv gärna mycket kommentarer.
1. Hur viktigt är det att kartan ser snyggt ut?
2. Hur realistisk ska kartan vara? Jämför de_dust2 med de_inferno exempelvis.
3.Tänker du på en sån sak om du skulle spela en karta, där man har gjort en väg runt ett hus, där en bil är placerad på gatan, men det finns ingen uppenbar väg för bilen att ha kört dit?
4. Hur många CTs vill man hålla på olika ställen? Är det roligare med 2 personer än själv? Vill man hålla själv alternativt med en kompis i princip bara runt hörnet som kan supporta.
5. Hur ska snittet i rundor i halvlek på en karta ligga för att vara optimalt? ex. 9-6 till T.
6. Om du skulle kunna slå ihop 2 kartor vilka skulle du vilja slå ihop? exempelvis, assault, prodigy
7. Hur viktigt är boostningsmöjligheter? ex. CPL(fönster) på inferno, riskyboost på d2 A bombsite upp på platån.
8. Vad är roligast att hålla? (notera banorna är bara exempel)
Tätt inpå, som på cw d2.
Medeldistans, mitt på inferno
långdistans, lången på d2.
9. Hur viktigt är kz grejer? Exempelvis, de_nuke hoppet. Till enkla saker som lådor som står på ett sånt sätt att man kan bunnyjumpa långt, dock bara i spawn så det är helt orelavant. Till små sneaky lister som man skulle kunna hoppa till för att kunna överraska, d2 mitt mot cw ett exempel.
10. Hur många entry points ska det finnas på en karta? notera, att 0.5 gångar kan inräknas, exempelvis CPL på inferno, eller cplmill bakdörren
11. Om du skulle se en tråd av mig eller någon annan mapmaker som skulle visa upp en seriös karta som skulle behöva betatestas. Skulle din klan kunna ställa upp å spela någon/några matcher? (alternativ, gather/mix)
12. Sista frågan. Vilken karta är roligast och av vilken anledning?
Tackar för besväret :)
Colten eller AKn?
38 personer har röstat






