1
Internet
Postat av sw0NNE den 8 Maj 2010, 16:57
4 kommentarer · 198 träffar
Varje kväll blir jag och mina 2 familjemedlemmar med jämna mellanrum utslängda från internet . Hela Internet lägger av en kort stund och börjar sedan gå online igen.Dom sitter på sina laptops och jag på min stationära. Det är så ofta att det inte går att chatta vettigt, vi blir offline hela tiden och får logga in igen. Extra drygt är det när man sitter in-game och man flyger ut från cs samt ventrilo..
Vi har ringt Telia och dem säger att det är konflikt med ip-adressen/er? :S. Jag har kollat i Windows och felsökt lite. Datorn säger att DNS-konfigurationen kan vara felaktig. Men något annat fel hittar den inte. ...
Vad kan vara fel? Någon som har någon idè alls? Jag får snart sluta lira Det går inte att föra ett vettigt samtal när jag blir utloggad hela tiden och får logga in igen. Att sitta på mirc börjar bli en pina också då man blir utslängd med jämna mellanrum. SEGT!
Någon som har samma problem och har någon aning om vad jag kan göra ?
MVH Sw0NNE
Vi har ringt Telia och dem säger att det är konflikt med ip-adressen/er? :S. Jag har kollat i Windows och felsökt lite. Datorn säger att DNS-konfigurationen kan vara felaktig. Men något annat fel hittar den inte. ...
Vad kan vara fel? Någon som har någon idè alls? Jag får snart sluta lira Det går inte att föra ett vettigt samtal när jag blir utloggad hela tiden och får logga in igen. Att sitta på mirc börjar bli en pina också då man blir utslängd med jämna mellanrum. SEGT!
Någon som har samma problem och har någon aning om vad jag kan göra ?
MVH Sw0NNE