1
Konstigt upplösningsproblem!
Postat av kuatr0 den 31 Januari 2005, 07:12
4 kommentarer · 123 träffar
Hej! Nu är det så att jag höll på ändra mina TV-out inställningar för att kunna se lite HLTV på TV'n innan jag somnade (som ni vet kan man inte ha 100HZ i CS om man har valt klona i nVIDIA-drivrutinerna). Sen nu efteråt, när jag skulle spela så märker jag att jag får 640*480 i CS och inte 800*600 som jag hade innan! Okej, så då går jag in i options och ska ändra (vet ju att den inställningen skrivs i registret och inte i configen), men då är den upplösningsrutan "tom". Det finns alltså inga upplösningar att välja bland där. Okej, då testar jag att skriva -width 800 -height 600 i mina launch options. Funkar det? Nej. Någon som har samma problem? Någon som vet exakt vart i registret upplösningen sätts? Jag har:
Athlon XP 2600+ 1,9GHz Barton, DDR 768MB, GeForce4 MX 440 64MB
Nyaste drivrutiner för nVIDIA-kortet.
100HZ
V -Sync på
osv.
Tacksam för svar!
Edit: hittade felet. Jag hade 0 som settings i regedit på följande DWORD-värden: HKEY_CURRENT_USER\Software\V alve\Half-Life\Settings\Scr eenBPP, ScreenHeight och ScreenWidth. Ändrade bara till (decimal):
ScreenBPP: 16
ScreenHeight: 600
ScreenWidth: 800
så löste sig allt, tillochmed kunde jag nu ändra i CS igen.
Athlon XP 2600+ 1,9GHz Barton, DDR 768MB, GeForce4 MX 440 64MB
Nyaste drivrutiner för nVIDIA-kortet.
100HZ
V -Sync på
osv.
Tacksam för svar!
Edit: hittade felet. Jag hade 0 som settings i regedit på följande DWORD-värden: HKEY_CURRENT_USER\Software\V alve\Half-Life\Settings\Scr eenBPP, ScreenHeight och ScreenWidth. Ändrade bara till (decimal):
ScreenBPP: 16
ScreenHeight: 600
ScreenWidth: 800
så löste sig allt, tillochmed kunde jag nu ändra i CS igen.