1
Rare-Fps problem.
Postat av OrenO den 13 Mars 2010, 07:41
6 kommentarer · 17 träffar
Tjenare, ja.. nu läggs ännu en FPS-problems tråd upp.
Jag är själv trött på att det kommer upp X-antal FPS-problems trådar om dagen. Men mitt problem är rätt rare vad jag förstått då jag läst i befintliga trådar ifrån alla möjliga forum.
Till sak -
Public: Det finns 2 public servers jag spelar på, de båda har samma ägare, ligger på samma ställe, samma lina osv.
Den ena är en Mapcycle, den andra en D2-Only.
När jag spelar på mapcyklen så flyter Cs på som aldrig förr, allting fungerar utmärkt oberoende utav hur många som är inne och spelar.
Men när jag drar in på d2_only servern så börjas det.
Jag får laggspikes, min fps kan går ner till 30 och hålla sig där i 30-40 sekunder. Och min fps hoppar upp och ner mellan 60-99 hela tiden.. Detta även oberoende på hur många som är inne och spelar..
Spelas d2 på mapcyclen så fungerar det dessutom utan problem..
PCW:
När det är dags för PCW fungerar det utmärkt, lite smått fps emellanåt men inget som känns som något större problem..
Så vad tror ni problemet är?
Inte sett/läst om någon annan med samma problem.
De andra "stammisarna" spelar problemfritt..
Stavfle, Sär( )skrivningar, fel grammatik bjudar jag på.
Har HoN-Invites till problemlösaren.
Jag är själv trött på att det kommer upp X-antal FPS-problems trådar om dagen. Men mitt problem är rätt rare vad jag förstått då jag läst i befintliga trådar ifrån alla möjliga forum.
Till sak -
Public: Det finns 2 public servers jag spelar på, de båda har samma ägare, ligger på samma ställe, samma lina osv.
Den ena är en Mapcycle, den andra en D2-Only.
När jag spelar på mapcyklen så flyter Cs på som aldrig förr, allting fungerar utmärkt oberoende utav hur många som är inne och spelar.
Men när jag drar in på d2_only servern så börjas det.
Jag får laggspikes, min fps kan går ner till 30 och hålla sig där i 30-40 sekunder. Och min fps hoppar upp och ner mellan 60-99 hela tiden.. Detta även oberoende på hur många som är inne och spelar..
Spelas d2 på mapcyclen så fungerar det dessutom utan problem..
PCW:
När det är dags för PCW fungerar det utmärkt, lite smått fps emellanåt men inget som känns som något större problem..
Så vad tror ni problemet är?
Inte sett/läst om någon annan med samma problem.
De andra "stammisarna" spelar problemfritt..
Stavfle, Sär( )skrivningar, fel grammatik bjudar jag på.
Har HoN-Invites till problemlösaren.