Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS Paintball Match info & regler

Postat av SkippYlovers den 11 Mars 2010, 16:14
9 kommentarer · 483 träffar
Hej alla!

(Observera: Det är inte jag / vi som utvecklat moddet utan vi använder oss utav det.

Vi har utvecklat spelregler samt information, bokningssystemet är utvecklat i samarbete med Maxtarget.)

Jag la uppe sent en kväll och tänkte på vilka spelsätt som finns till Counter-Strike,

B-rush och så vidare..

Hade sen några dagar tillbaka hållt på och konfiguera en publik paintball server och

då tänkte jag "men fyfan vad kul om man kunde mött andra lag på detta sättet som i en vanlig cs match".

Så jag tog mina tankar till verklighet, jag skrev information samt regler man kan använda sig utav samt skrev jag upp några banor och tips som man kan använda sig utav när man ska lira. Det vill säga en grund som man själv sedan kan ändra.

Då tänkte jag även på hur man skulle lösa serverdelen med detta,

då började jag konfiguera en spelserver till detta ändamål vilket gick riktigt bra.

Informationen kommer skrivas nedanför, men även länkarna dit det finns publicerat.

(Jag hänvisar dig till att klicka på länkarna och läsa regler / information där för att se allt tydligare.)

Testa gärna för det är riktigt kul med en omväxling, lämna gärna en kommentar om vad just du tycker.

(För att boka en paintball spelserver måste du vara registrerad på http://www.AllSearch.nu som utvecklat detta.)

Länk till information: http://www.allsearch.nu/?p=inf opaintball

Länk till regler: http://www.allsearch.nu/?p=reg lerpaintball

Boka paintball spelserver här: http://www.allsearch.nu/?p=bok apaintball

(Speciell kanal för paintball matcher heter #paintball och finns på quakenet.)

-- [Information]

Paintball det nya Counter-Strike spelsättet!

Observera: Självklart kan ni köra era egna uppsatta regler, vi har bara skapat en grund man kan gå efter

för att detta ska fungera. Har ni egna förslag får ni gärna använda de.

Information: "Spawna och döda"

Här ska helt enkelt båda lagen köra kniv om vilket lag som ska börja på vilken sida som vanligt.

Sedan när man valt sida så kör man på. På detta spelsättet finns ingen bomb vilket betyder att man ej behöver planta.

Istället ska de båda lagen döda varandra och vinna flest rundor och byta lag som vanligt som när man kör MR 15.

Alla spelare får 3 vapen när de spawnar och de är förstahandsvapen (Paintball Mp5), andra handsvapen (Paintball Usp eller glock)

och en HE granat som smäller ut färg som man dör direkt av om man står i närheten av 200 Counter-Strike units.

Varje skott från första och andra hands vapnet tar 35 liv, det vill säga att du behöver skjuta 3 skott som träffar på

en fiende så resulterar det i en omedelbar död.

Information: "Planta och spring! Counter-Terroristerna ska skydda sitt slott"

Här ska helt enkelt båda lagen köra kniv om vilket lag som ska börja på vilken sida som vanligt.

Terroristerna ska ha som mål att planta bomben, bomtiden är då som vanligt på 35 sekunder för att det ska bli

mer liv i spelet har Counter-Terroristerna ingen deffkit.

Counter-Terroristerna måste därför hålla i sitt slott hårdare än hårt och Terroristerna måste vara snabba och smarta

då det finns många ställen att krypa igenom när det gäller banan pb_castle.

Alla spelare får 3 vapen när de spawnar och de är förstahandsvapen (Paintball Mp5), andra handsvapen (Paintball Usp eller glock)

och en HE granat som smäller ut färg som man dör direkt av om man står i närheten av 200 Counter-Strike units.

Varje skott från första och andra hands vapnet tar 35 liv, det vill säga att du behöver skjuta 3 skott som träffar på

en fiende så resulterar det i en omedelbar död.

Information: "Om paintball inställningarna / Vapen"

Vapen Skada: 1 skott tar 35 skada.

HE: Tar hela livet vilket resulterar i att man dör om man är inom 200 Counter-Strike units.

Vapen skott: Du har i din Paintball Mp5 kulsprutare 30+120 Paintball skott och i din Paintball pistol 12 eller 20 beroende på om du är

Counter-Terrorist eller Terrorist.

Lag färger: Counter-Terrorist (Blått) - Terrorist (Rött) - Skott och HE färg är även rött och blått.

Bomb tid: 35 sekunder.

Deffkit?: Nej!

Om paintball usteendet: Alla spelare använder en model så alla ser ut som en cool paintball lirare för att

göra liret lite roligare. Alla models tar några sekunder att ladda ner så oroa dig inte för att något ska gå segt att ladda ner eller dylikt.

Tips om banerna

pb_paintball_indoor: För Terrorister: Var väl utspridda och snacka ihop snabba taktiker varje runda, attackera med HE först och skjut sen. Slå ut motståndarlaget!

För Counter-Terrorister: Var väl utspridda och snacka ihop snabba taktiker varje runda, attackera med HE först och skjut sen. Slå ut motståndarlaget!

csp_paintball

För Terrorister: På denna banan finns väldigt många hål att skjuta ifrån, placera därför ut er snabbast möjligast och försök slå ut motståndarlaget!

För Counter-Terrorister: På denna banan finns väldigt många hål att skjuta ifrån, placera därför ut er snabbast möjligast och försök slå ut motståndarlaget!

pb_castle:

För Terrorister: Dela upp er och spring in från olika håll, försök komma upp i slottet så snabbt som möjligt och planta bomben.

För Counter-Terrorister: Skydda slottet på bästa möjliga sätt, var väl utspridda för att inte alla ska dö av en HE.

de_paintball:

För Terrorister: Var utspridda och gå mot mitten och försök planta bomben, skydda därför personen då mappen är liten och svår att planta på,

För Counter-Terrorister: Hindra Terroristerna ifrån att planta bomben.

- Nedanför finns inga speciella tips!

de_dust2:

För Terrorister: Försök planta bomben och skydda den som plantar!

För Counter-Terrorister: Skydda bombplatser och hindra terroristerna ifrån att planta bomben!

de_nuke:

För Counter-Terrorister: Skydda bombplatser och hindra terroristerna ifrån att planta bomben!

de_inferno:

de_train:

Frågor och svar:

A: Kan jag köpa skott?

B: Nej du kan ej köpa skott. Du får istället nya skott samt HE granat efter varje runda.

A: Har jag armor?

B: Nej.

A: Hur lång tid är roundtime? Dock vinner bara CT om tiden går ut på en bomb map.

B: 1.45 minuter som vanligt.

A: Hur lång tid är bomb tiden om jag plantar?

B: 35 sekunder så att Terroristerna ska stressa upp för att planta

och Counter-Terroristerna ska hålla platsen hårt då de ej har någon defkit!

A: Varför skulle detta vara kul och spela på just detta sätt?

B: För att göra en omväxling, vi erbjuder samt dig gratisbokning av spelservrar till detta spelsättet,

så det enda du behöver bry dig om är att läsa reglerna och följa dom, boka en spelserver och söka efter motstånd.

Ni kan även sätta upp era egna regler, spela mot varandra som vanligt eller bara testa det vi har publicerat.

A: Hur är era spelservrar inställda som jag kan boka?

B: Amxmodx är installerat och konfiguerat, ingen text eller reklam om amxmodx kommer att synas eller dyka upp någonstans.

Timeleft, thetime, rank och dylikt funkar heller inte, utan alla sådana saker är avstängda som på en vanligt Counter-Strike match.

A: Var kan jag speciellt söka sådana här paintball matcher?

B: Det kan du göra i #paintball på quakenet.

A: Var bokar jag paintball spelservrar?

B: Det bokar du här: http://www.allsearch.nu/?p=bok apaintball

A: Är config filerna anpassade efter Paintball spelsättet?

B: Ja, alla configs är väl utvecklade för att göra detta spelsättet roligt och spännande.

A: Vem hostar spelservrarna?

B: Maxtarget hostar spelservrarna och står för bokningssystemet, det är tack vare de vi kunnat publicera projektet!

A: Kan man spela efter sina egna regler som man kommer överens med motståndarlaget om?

B: Självklart, det vi har publicerat är en grund man kan gå efter.

A: Vem kom på, utvecklar och tar tag i detta?

B: Jonatan "SkippY" Andersson, sitter som ordförande i AllSearch spelförening.

A: Kommer ni utveckla detta mer, samt testa och släppa nya baner?

B: Ja, det kommer vi att göra med tiden. Kom gärna med förslag. (Maila dom till support@allsearch.nu)

A: Om jag har några förslag, synpunkter eller åsikter hur gör jag då?

B: Maila dom till support@allsearch.nu

A: Om jag har en / flera frågor som ej står med här hur går jag tillväga?

B: Kontakta oss i #AllSearch / #paintball på quakenet eller maila support@allsearch.nu

-- [Regler]

Paintball det nya Counter-Strike spelsättet!

Observera: Självklart kan ni köra era egna uppsatta regler, vi har bara skapat en grund man kan gå efter

för att detta ska fungera. Har ni egna förslag får ni gärna använda de.

Regler: "Spawna och döda"

- Ni spelar om vem som vinner 16 rundor först. (MR15)

- Kniv om lag som vanligt. (rcon knife)

- För att starta matchen använd "rcon start" som vanligt.

- Kevlar / armor delas ej ut, paintball vapen, HE, samt skott delas ut varje runda automatiskt.

Inställningar / Kort information:

Alla inställningar är som på en vanlig match i Counter-Strike,

enda skillnaden är att du ej behöver planta bomben, utan du ska döda dina motståndare och vinna rundan.

Du har även paintball vapen, HE och skott.

Är du inom 200 CS units när någon kastar en HE på dig dör du direkt.

Spelarna är även PaintBall snubbar,

alla models laddas ner på några sekunder så oroa ej för att nerladdningen av det ska gå sakta.

Detta gör en maximal känsla av paintball fast i Counter-Strike.

Maps (Banor) som fins tillgänliga till dessa spelregler:

pb_paintball_indoo r (Lagom stor map, anpassad för 2vs2, 3vs3, 4vs4, 5vs5)

csp_paintball (Lite större map, anpassad för 4vs4 eller 5vs5)

- Fler maps kommer så småningom då vi letar efter bra maps som är anpassade och bra för dessa spelsätt.

Regler: "Planta och spring! Counter-Terroristerna ska skydda sitt slott."

- Ni spelar om vem som vinner 16 rundor först (MR15), terroristerna ska försöka planta bomben.

- Bomtiden är väldigt kort för att göra det svårt för Counter-Terroristerna. (Bomtiden är 35 sekunder som vanligt.)

- Counter-Terroristerna har ingen defkit så det är i stort sätt omöjligt att deffa om man ej börjar tidigt med att deffa.

- Kniv om lag som vanligt. (rcon knife)

- (För att starta matchen använd "rcon start" som vanligt.)

- Kevlar / armor delas ej ut, paintball vapen, HE, samt skott delas ut varje runda automatiskt.

Inställningar / Kort information:

Alla inställningar är som på en vanlig match i Counter-Strike,

enda skillnaden är att du har paintball vapen, HE och skott.

Planta bomben som vanligt och gör det svårt för Counter-Terroristerna att defusa bomben då de ej har någon deffkit,

men skydda bombplatsen väl då de kan komma snabbt och deffa!

Är du inom 200 CS units när någon kastar en HE på dig dör du direkt.

Spelarna är även PaintBall snubbar,

alla models laddas ner på några sekunder så oroa ej för att nerladdningen av det ska gå sakta.

Detta gör en maximal känsla av paintball fast i Counter-Strike.

Maps (Banor) som finns tillgänliga till dessa spelregler: (Tänk på att deffkit ej finns!)

pb_castle (Lite större map, anpassad för 3vs3, 4vs4 eller 5vs5) (Bomben plantas i slottet högst upp)

de_paintball (Lite mindre map anpassad för 2vs2, 3vs3, 4vs4 eller 5vs5) (Bomben plantas i mitten av banan på bron)

Maps som ni kan köra efter behov:* (Tänk på att deffkit ej finns!)

de_dust2 (Perfekt för 2vs2, 3vs3, 4vs4 eller 5vs5)

de_inferno (Perfekt för 2vs2, 3vs3, 4vs4 eller 5vs5)

de_nuke (Perfekt för 2vs2, 3vs3, 4vs4 eller 5vs5)

de_train (Perfekt för 2vs2, 3vs3, 4vs4 eller 5vs5)

- *Eller vilka ni själva känner för.

- Fler maps kommer så småningom då vi letar efter bra maps som är anpassade och bra för dessa spelsätt.

Andra roliga Maps (Banor) som man kan testa spela paintball på:

fy_pool_day (Eller vilken fy map som helst)

gg_crazyjump (Eller vilken gungame map som helst)

aim_map (Eller vilken aim map som helst)

Testa gärna på surf banor med så som surf_ski_2.

-- [SLUT]

(Observera: Det är inte jag / vi som utvecklat moddet utan vi använder oss utav det.

Vi har utvecklat spelregler samt information, bokningssystemet är utvecklat i samarbete med Maxtarget.)

Som sagt, testa gärna detta och lämna en kommentar. Gillar du detta så sprid runt det!

Med vänlig hälsning

Jonatan.

Var detta vettigt och gillade du det?

20 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..