1
HLDS server 1.6, FPS sänks!
Postat av leffemann den 26 Januari 2010, 15:42
2 kommentarer · 283 träffar
Hej alla glada ! :)
Jo nu är det så här att jag har problem med min HLDS server.
Min server dator är hos min polare som har 100mbit lina vilket är riktigt bra och så som jag ser det ska det inte vara något problem att hosta en server till att börja med. Det är en hns server, med rätt mycket plugin osv (tror inte det är därför)
Men jag sätter igång servern och Clock.avi (har även fps fixer)
Och då laggar det inte ett dugg, server ligger på 500fps då men sedan efter 10-15 minuter så sänks fps på servern till 60 och runt där och det är extremt irriterande och då börjar de flesta lagga, tycker det är väldigt konstigt.
Skulle varit oerhört tacksam för ett svar som kanske skulle kunna funka, har sys_ticirate 10000 osv. tycks dock inte hjälpa.
Har även hört att det är någon bugg i windows som gör att den stannar på 60 fps vilket låter väldigt skumt så om ni vet något om det så skriv!:)
SERVER DATORN: AMD Athlon (tm) 64 Processor 3500+ 2.21GHz, 1,00 GB ram
Ska dock köpa 4gb ram nu i veckan vilket jag tror kan hjälpa en del.
Blir väldigt glad för svar, tack på förhand!
:)
Jo nu är det så här att jag har problem med min HLDS server.
Min server dator är hos min polare som har 100mbit lina vilket är riktigt bra och så som jag ser det ska det inte vara något problem att hosta en server till att börja med. Det är en hns server, med rätt mycket plugin osv (tror inte det är därför)
Men jag sätter igång servern och Clock.avi (har även fps fixer)
Och då laggar det inte ett dugg, server ligger på 500fps då men sedan efter 10-15 minuter så sänks fps på servern till 60 och runt där och det är extremt irriterande och då börjar de flesta lagga, tycker det är väldigt konstigt.
Skulle varit oerhört tacksam för ett svar som kanske skulle kunna funka, har sys_ticirate 10000 osv. tycks dock inte hjälpa.
Har även hört att det är någon bugg i windows som gör att den stannar på 60 fps vilket låter väldigt skumt så om ni vet något om det så skriv!:)
SERVER DATORN: AMD Athlon (tm) 64 Processor 3500+ 2.21GHz, 1,00 GB ram
Ska dock köpa 4gb ram nu i veckan vilket jag tror kan hjälpa en del.
Blir väldigt glad för svar, tack på förhand!
:)
Vilket är bäst? FPS fixer eller Clock.avi
3 personer har röstat