1
FPS problem
Postat av GROOVEN den 24 December 2009, 22:21
9 kommentarer · 123 träffar
Tjenare, jag har börjat få FPSdrops i CS och undrar om någon kan hjälpa mig. Det hela började igår när jag formaterade om min dator från Windows XP till Windows 7.
Min config i CS försvann men jag fixade den igen, dock så får jag ändå FPSdrops. Problemet är att när jag är inne på en server och lirar så går FPSen ner från 100 till cirka 40-60 och velar. Ibland hackar det även till.
För att underlätta hjälp så kan jag skriva vad jag redan har skrivit i config samt launch options.
Userconfig:
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"
cl_rate "20000" ex_interp "0.01"
fps_max "101" rate "25000"
net_graph "3"
net_graphpos "2"
Launch options:
-noforcemspeed -freq 100 -noforcemaccel -noforcemparms -gl -32bpp -full -w 800 -h 600
Vad kan problemet bero på? Är det p.g.a. Windows 7 som FPSen knasar (vilket jag tvivlar på) eller är det något annat som ligger bakom problemet?
Jag är oerhört tacksam för hjälp i detta problem!
//GROOVEN
Min config i CS försvann men jag fixade den igen, dock så får jag ändå FPSdrops. Problemet är att när jag är inne på en server och lirar så går FPSen ner från 100 till cirka 40-60 och velar. Ibland hackar det även till.
För att underlätta hjälp så kan jag skriva vad jag redan har skrivit i config samt launch options.
Userconfig:
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"
cl_rate "20000" ex_interp "0.01"
fps_max "101" rate "25000"
net_graph "3"
net_graphpos "2"
Launch options:
-noforcemspeed -freq 100 -noforcemaccel -noforcemparms -gl -32bpp -full -w 800 -h 600
Vad kan problemet bero på? Är det p.g.a. Windows 7 som FPSen knasar (vilket jag tvivlar på) eller är det något annat som ligger bakom problemet?
Jag är oerhört tacksam för hjälp i detta problem!
//GROOVEN