Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fuskare överallt

Postat av 1kk AxA obv den 17 Januari 2005, 20:06
27 kommentarer · 198 träffar
Hej!

Jag har tidigare läst trådar liknande denna, men jag har inte tagit dom på fullt allvar förrens nu.

Det händer inte ofta att jag spelar public, ska va om man har riktigt tråkigt någon dag som det kan hända, men idag skulle min gode vänn supern0va och jag skulle surfa lite tillsammans på hans server, de tog inte mer än ett par sekunder innan fler folk dök upp på servern.

Märk nu att vi spelade en _SURF_bana alltså ingenting där man skjuter på varandra eller liknande, direkt dyker fuskare upp på servern, och då menar jag direkt. speedhack wallhack allt lixom.

Och jag menar lixom, om det finns fuskare på surfservrar, hur många finns då inte på vanliga publicservrar, för jag menar, om jag nu någongång skulle fuska, inte fan då går jag in på en surfbana.

Jag funderade mycket på detta efter jag hade spelat, och tänkte. Om det finns fuskare på varje publicserver kommer antingen nybörjarna lägga av med cs helt, eller börja fuska själva, och det skulle i princip betyda cs död. för om alla börjar fuska, ja de förstår ni nog själva att det inte skulle gå.

Vad det beror på att så många fuskar tror jag nog de flesta vet, antagligen är den största faktorn att medelåldern har sjunkit, och om man tänker efter tror jag nog de flesta unga gamers spelar cs, om inte alla, nästan iaf.

Vad kan man göra åt detta då, valve tar ju inte detta så serriöst verkar det som.

Dock ser jag ljus i tunneln, exempel på detta är Gnu's egenutvecklade anticheat som jag verkligen hoppas funkar bra, även här på fragbites spelarena håller dom på och göra ett eget anticheat som jag har stora förväntningar på, men som alla vet så när något nytt anticheatgrej kommer ut, kommer även nya fusk som tar sig förbi säkerheten, precis som virus. senast var de väll de där programet som tog screenshot, då kom fusk som automatiskt stängde av sig själva när printscreenet togs (om jag inte är helt galen tror jag de va nått sånt).

Jag vill sammanfatta detta med att jag personligen inte tror att cs kommer dö ut för att det kommer nya spel, eller att grafiken sviker (förutsatt att cs:source och cs:pro floppar) jag tror att cs dör för att fuskandet tar över mer och mer, om inget händer snart, vilket jag hoppas att det gör :o

Kanske jag som är efter men, när jag pumpade public för några år sedan va det lixom inte på tal om fusk ens, tycker detta är helt sjukt som det är nu.

förövrigt vill jag passa på att rekomendera http://www.steambans.com där man kan sätta dit fuskare.

tack för mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..