jag har windows 7 och tycker den suger jävligt har börjat haft cs problem senn jag installerat den laddade ner windows xp home edition och det går inte att installera över windows 7 för att windows 7 ska vara så felfri? hjälp
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
När jag lira för mer än ett halv årsen gjorde dom någon uppdate som fick prosesorn att jobba konstig. Fanns några comandos man skrev in i lunchcontrolern så löste de sig med små fps drop. Testat de?
Har liknande problem med min i7-5820k och gtx 970 4g. Laggar till när jag sätter skott i någons jälm, eller skjuter på en järnlåda. Ni vet den där gnistan som uppstår. Utöver det har jag 400-600 fps, men just den där gnistan gör att den går nedanför 100fps i 1 sekund/ 1½ sekund.... OTROLIGT IRRITERANDE!
#10 Jo det är ju det. Source 2 borde lösa allt strul med nyare hårdvara. Dock verkar det inte komma till CSGO den närmsta tiden. Dota 2 har väl typ använt skiten i flera år?
Har ominstallerat cs:go+steam och tweakat i nvidia. Samt införskaffat mig en 144Hz skärm.
Nu har detta problem tillkommit: Lagg när jag öppnar scoreboard. Fpsn sänks så fort jag öppnar scoreboard, även ljudet blir cp. Så om jag glappar scoreboard så glappar både ljud och spel. Håller jag däremot in scoreboard rullar ljud och allt som vanligt fast med mycket mindre fps!
Fråga han hur han kopplat strömkontakten till datorn. Bästa är nog om den sitter i jordat, helst direkt i väggen.
Vet inte om det var det men jag brukar ha mina studio monitorer direkt i väggen annars funkar dom inte lika bra. Dom kräver mycket och bra ström. Provade att sätta datorn direkt i väggen nu och då slutade scoreboard grejen inträffa i alla fall. Ingen aning.
Jag har samma problem med scoreboarden, ljudet hackar och fpsdropp som fan. Dock har jag aldrig fpsdropp i övrigt även om jag inte har fps:en som jag borde, men ligger konstant över 310 vilket gör att allting känns bra i spelet åtminstone.
Kan säga att jag nog spenderat totalt sett 200 timmar+ på att felsöka allt det här. Hade problem tidigare med fpsdrop osv.
Kör inte mat_queue_mode 2, ställ den på -1 för auto.
Använd inte -threads och övriga konstiga/ej fungerande launch options
-high -refresh 144 -novid -console +cl_forcepreload 1 (dock misstänker jag att +cl_forcepreload 1 kan ha med scoreboardlaggsskapandet.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Skulle va schysst om någon kan hjälpa.
Nu har detta problem tillkommit: Lagg när jag öppnar scoreboard. Fpsn sänks så fort jag öppnar scoreboard, även ljudet blir cp. Så om jag glappar scoreboard så glappar både ljud och spel. Håller jag däremot in scoreboard rullar ljud och allt som vanligt fast med mycket mindre fps!
Fråga han hur han kopplat strömkontakten till datorn. Bästa är nog om den sitter i jordat, helst direkt i väggen.
Vet inte om det var det men jag brukar ha mina studio monitorer direkt i väggen annars funkar dom inte lika bra. Dom kräver mycket och bra ström. Provade att sätta datorn direkt i väggen nu och då slutade scoreboard grejen inträffa i alla fall. Ingen aning.
Kan säga att jag nog spenderat totalt sett 200 timmar+ på att felsöka allt det här. Hade problem tidigare med fpsdrop osv.
Kör inte mat_queue_mode 2, ställ den på -1 för auto.
Använd inte -threads och övriga konstiga/ej fungerande launch options
-high -refresh 144 -novid -console +cl_forcepreload 1 (dock misstänker jag att +cl_forcepreload 1 kan ha med scoreboardlaggsskapandet.