Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Irriterande ränder

Postat av Badboyrune^ den 15 Januari 2005, 21:55
17 kommentarer · 55 träffar
Ok, nu ligger det till som såhär: När jag startar CS och hoppar in på en server för att spela lite så uppstår det allt som ofta "ränder" på skärmen. Ränderna ser ut ungefär som "scanlines" och rullar uppeifrån och ner vid väl valda tillfällen. Exempel på tillfällen är t.ex. när jag hoppar och när jag gör snabba rörelser!

Ränderna i sig förstör inte direkt spelet då man ser igenom dom och dom oftast uppstår på nedre delen av skärmen, men efter ett tag blir dom lite jobbiga att ha där. Speciellt om man är hopptokig som jag :) Visst man vänjer sig lite grann, men ibland märker man dom mer och då kan dom vara otroligt jobbiga!

Burken jag sitter på är en P4 2.8@3300mhz, Radeon 9800pro och en Dellskärm som jag kör i 100hz 800*600 och 16bitars färger i CS. Till grafikkortet kör jag med Omegas drivrutier.

Dock tror jag inte att det är något av detta det är fel på, då jag dels har haft detta problemet innan och löste det genom att sätta på Vsync, vilket tyvärr inte funkar nu, och dels har polare med samma problem!

Så nu är det upp till alla er där ute att hjälpa mig och mina polers att bli av med dom här ränderna, om det finns någon som kan vill säga!

SNÄLLA, LÄS TRÅDEN INNAN NI KOMMENTERAR!!

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..