1
CS Chockes och Ping drops, Hjälp!
Postat av Otachi den 2 November 2009, 21:48
9 kommentarer · 153 träffar
Tjena, för ganska länge sen har jag märkt att min ping ofta plötsligt bara åker upp till 150+ (Från runt 30) Detta händer på alla servrar jag kör på och tillslut blir jag kickad för att "Du laggar, fixa dina rates" .. Läst såhär :
Rate 20000 - 25000
Cl_updaterate 101
Cl_cmdrate 101
ex_interp 0.1
Allt detta har jag försökt med.. men det visar sig t.o.m. att dessa "chockes" och ping drops blir bara värre då.
Jag har Telia 8 Mbit/s, kan säga att jag bytt från 24Mbit/s (Fick aldrig upp mot 24 Mbit/s ädnå.) då jag hade samma problem, Någon som vet vad jag ska göra? Testat defaults på rates med (cl_Cmd : 30 , cl_updaterate : 20 osv.) Vilket visar sig kan vara lite mildare.. men fortfarande extremt jobbigt.
Snälla Hjälp!
Tack på förhand Nicken.
Rate 20000 - 25000
Cl_updaterate 101
Cl_cmdrate 101
ex_interp 0.1
Allt detta har jag försökt med.. men det visar sig t.o.m. att dessa "chockes" och ping drops blir bara värre då.
Jag har Telia 8 Mbit/s, kan säga att jag bytt från 24Mbit/s (Fick aldrig upp mot 24 Mbit/s ädnå.) då jag hade samma problem, Någon som vet vad jag ska göra? Testat defaults på rates med (cl_Cmd : 30 , cl_updaterate : 20 osv.) Vilket visar sig kan vara lite mildare.. men fortfarande extremt jobbigt.
Snälla Hjälp!
Tack på förhand Nicken.