1
Bottar och AMX MOD X tillsammans på List
Postat av CompleX-CS den 26 Oktober 2009, 19:14
15 kommentarer · 147 träffar
Hej!
Jag har nu försökt och försökt, gång på gång att få ihop bottar (z-botz, zbotcz.dll) med AMX MOD X. Problemet är att antingen så när jag väljer att starta en "New Game-server" (Listen server) så krashar det, eller om jag ändrar i några filer så stannar den på "Parshing game info"
Jag har testat att ENBART ha bottar och det funkar, så det är amxmodx som det är fel på. Vad ska jag göra?
Var är det fel? Dessa ställen är där jag står och "gräver" på, och inte kommer vidare;
\\counter-strike\\cstrike\\ad dons\\metamod - \\plugins.ini och \\dlls
\\counter-strike\\cstrike\\li blist .gam
Såhär ser min \\addons\\meta mod\\plugins.ini ut;
;; Metamod plugins.ini
; AMX Mod X 1.8.1
win32 addons\\amxmodx\\dlls\\amxmodx _mm.dll
; Enable this instead for binary logging
; win32 addons\\amxmodx\\dlls\\amxmodx _mm.dll
Och såhär ser min liblist.gam ut;
game "Counter-Strike"
url_info "www.counter-strike.net"
url_dl ""
version "1.6"
size "184000000"
svonly "0"
cldll "1"
hlversion "1120"
nomodels "1"
nohimodel "1"
mpentity "info_player_start"
gamedll "dlls\\zbotcz.dll"
trainmap "tr_1"
gamedll "addons\\metamod\\dlls\\metam od.dll"
gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_ i 386.so"
Jag är inte så värst bra på Listen servrar, hållit på med HLDS (no-steam) i ett par år, och jag är kunnig på det ena och det andra, samt userconfig.cfg's, men som sagt. Lite rostig på Listen servrar.
Om det är något ni undrar, som jag inte nämnt eller skrivit så fråga bara, så svarar jag så fort som möjligt!
Hjälp mig, snälla! Uppskattar eran hjälp.
Tack
CompleX
(OBS! tecknet "back-slash" blir två stycken, det verkar vara någon bugg på fragbite, i adressökvägen till cstrike, är det alltså INTE två st "backslash")
Jag har nu försökt och försökt, gång på gång att få ihop bottar (z-botz, zbotcz.dll) med AMX MOD X. Problemet är att antingen så när jag väljer att starta en "New Game-server" (Listen server) så krashar det, eller om jag ändrar i några filer så stannar den på "Parshing game info"
Jag har testat att ENBART ha bottar och det funkar, så det är amxmodx som det är fel på. Vad ska jag göra?
Var är det fel? Dessa ställen är där jag står och "gräver" på, och inte kommer vidare;
\\counter-strike\\cstrike\\ad dons\\metamod - \\plugins.ini och \\dlls
\\counter-strike\\cstrike\\li blist .gam
Såhär ser min \\addons\\meta mod\\plugins.ini ut;
;; Metamod plugins.ini
; AMX Mod X 1.8.1
win32 addons\\amxmodx\\dlls\\amxmodx _mm.dll
; Enable this instead for binary logging
; win32 addons\\amxmodx\\dlls\\amxmodx _mm.dll
Och såhär ser min liblist.gam ut;
game "Counter-Strike"
url_info "www.counter-strike.net"
url_dl ""
version "1.6"
size "184000000"
svonly "0"
cldll "1"
hlversion "1120"
nomodels "1"
nohimodel "1"
mpentity "info_player_start"
gamedll "dlls\\zbotcz.dll"
trainmap "tr_1"
gamedll "addons\\metamod\\dlls\\metam od.dll"
gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_ i 386.so"
Jag är inte så värst bra på Listen servrar, hållit på med HLDS (no-steam) i ett par år, och jag är kunnig på det ena och det andra, samt userconfig.cfg's, men som sagt. Lite rostig på Listen servrar.
Om det är något ni undrar, som jag inte nämnt eller skrivit så fråga bara, så svarar jag så fort som möjligt!
Hjälp mig, snälla! Uppskattar eran hjälp.
Tack
CompleX
(OBS! tecknet "back-slash" blir två stycken, det verkar vara någon bugg på fragbite, i adressökvägen till cstrike, är det alltså INTE två st "backslash")