Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rate Guide

Postat av cobraman den 11 September 2009, 13:07
12 kommentarer · 320 träffar
Hejsan alla

Finns en hel del som inte har rätt rates på servern, dags att fixa detta för motståndarnas skull och er egen.

Tänker inte köra det så invecklat, utan bara köra det rakt av.

Ni som kör default har;

rate 3500
cl_cmdrate 20
cl_updaterate 20
ex_interp 0.1

Detta är helt inkorrekt!

Jag antar att många utav er har ett hyffsat bredband på 8Mbit och uppåt.

Då ska ni köra;

rate 20000
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
ex_interp 0

Nu kommer vi till det knepiga.

När ni är inne på en server, vissa utav er lirar kanske en del praccs, då funkar de ratesen jag skrev ovan alldeles utmärkt och ni får inte choke utan den står på 0-1 om ni har ett stabilt bredband.

Men på public kan det hända att man får en del choke vilket kan orsaka hitboxbuggar.

Får ni choke, över 2 och upp så får ni sänka er cl_updaterate, ni bör gå från "100" till "90", har ni fortfarande choke? Gå ner med fem hela tiden. Exempel;
100, 90, 85, 80, 75 osv. Tills ni ligger på 0-1 i choke stabilt.

Sen om ni känner att det hackar i spelet kanske eller laggar allmänt mycket då får ni sänka er rate från "20000" till "18000", det bör hjälpa.(Men ni som har bredband på 8Mbit och upp bör köra 20000 utan några problem).

Det viktigaste kommandot bör nästan vara ex_interp.

Hörde förut i micen att en del körde 0.1 i interp, detta är helt fel att köra. När ni köra 0.1 i interp så uppdaterar den bilden 10 gånger. Kör ni 0.01 uppdaterar bilden 100 gånger vilket gör att er träffbild kommer bli mycket bättre.

Vissa kör 0.1 i interp för att det ser ut att flyta bättre.
Men kör ni 0.01 och ni ser att gubbarna hackar, de hackar framåt för att de kör fel rates, det är deras problem, inte ditt.

Så kör dessa ratesen;

rate 20000
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
ex_interp 0

Jag kör dessa hela tiden, oavsett om jag får choke eller inte, funkar lika bra ändå.

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..