1
Datorn fryser - tips?
Postat av lezzo den 4 September 2009, 11:21
7 kommentarer · 387 träffar
Tjena
Problem:
Min serverdator fryser och måste rebootas för att komma igång igen. Jag har alltid haft en fungerande ventrilo server på den utan problem ca från 16:00-23:00
Men för ca en vecka sen så satt jag igång en HLDS Server på den också. Sedan dess har datorn efter ca 5timmar mer eller mindre frysit fast och jag varit tvungen att ge den en reboot.
(Den är igång 16:00-23:00 också).
Dator:
AMD Athlon 3200+ 2.0 GHz
2047mb Minne
Vista Ultimate
Uppkoppling: 24/2 Telia
20gig HD
Eftersom jag har en dålig lina och inte stabilaste serverdator, så har jag gått igenom guider för att förbättra stabiliteten.
Men jag har haft samma problem förut, fast skaffat bättre grejer till datorn sedan dess och nu fick jag börja om från scratch, men jag har samma problem fortfarande.
Det ända jag kan tänka mig är att min 20gig HD inte pallar?
Jag har ingen annan, så vore tacksam för seriösa svar!
Tack på förhand!
Problem:
Min serverdator fryser och måste rebootas för att komma igång igen. Jag har alltid haft en fungerande ventrilo server på den utan problem ca från 16:00-23:00
Men för ca en vecka sen så satt jag igång en HLDS Server på den också. Sedan dess har datorn efter ca 5timmar mer eller mindre frysit fast och jag varit tvungen att ge den en reboot.
(Den är igång 16:00-23:00 också).
Dator:
AMD Athlon 3200+ 2.0 GHz
2047mb Minne
Vista Ultimate
Uppkoppling: 24/2 Telia
20gig HD
Eftersom jag har en dålig lina och inte stabilaste serverdator, så har jag gått igenom guider för att förbättra stabiliteten.
Men jag har haft samma problem förut, fast skaffat bättre grejer till datorn sedan dess och nu fick jag börja om från scratch, men jag har samma problem fortfarande.
Det ända jag kan tänka mig är att min 20gig HD inte pallar?
Jag har ingen annan, så vore tacksam för seriösa svar!
Tack på förhand!
Får snart lön - värt att köpa ny HD?
4 personer har röstat