1
Windows 7 - steam - opengl - problem.
Postat av chillarn123 den 22 Augusti 2009, 21:59
13 kommentarer · 137 träffar
Tja!
Nu är det så att min far jobbar på ett företag i solna (Carolinska instituet). Han är databas tekniker, inte läkare.
Nu är det så att företagets personaler har fått den äkta veriasonen på windows7 (inte rc betan).
--
jag installerade det direkt när han kom hem med skivan. installerade alla drivisar osv.
--------------------
Nu kommer problemet.................
--------------------
jag installerade steam och startade conter-strike 1.6.
Sedan skulle jag ställa in video upplösaning och openGL samt 32 bitars. DÅ! fick jag felmedelande, det löd som så att jag var tvungen att lira med software grafik :S.
---
// The specified video mode is not supported. The game will now run in software mode.
---
jag har googlat och så vidare, men dem säger att man ska ladda ner opengl3.0. vilket inte fungerade, sedan laddade jag ner Directex11. som inte heller fick att opengl att kicka igång.
---
nu vänder jag mig till er mytomaner på fragbite!
Hjälp!
----------------------------- ------------------------------ ----
SÅJA! funkar klockrent nu!
nu vill jag hjälpa er som har problem med imprensip samma fel.
Gör följande
* gå in på www.nvidia.com (om du har geforce grafikkort)
* välj download-drivers
* sedan är det viktigt att du väljer 64bitars (eller 32bitars, om du har ett oprativsysetm på 32bitar villsäga.)
---------------------
starta om och knäpp en cola, ös!
Nu är det så att min far jobbar på ett företag i solna (Carolinska instituet). Han är databas tekniker, inte läkare.
Nu är det så att företagets personaler har fått den äkta veriasonen på windows7 (inte rc betan).
--
jag installerade det direkt när han kom hem med skivan. installerade alla drivisar osv.
--------------------
Nu kommer problemet.................
--------------------
jag installerade steam och startade conter-strike 1.6.
Sedan skulle jag ställa in video upplösaning och openGL samt 32 bitars. DÅ! fick jag felmedelande, det löd som så att jag var tvungen att lira med software grafik :S.
---
// The specified video mode is not supported. The game will now run in software mode.
---
jag har googlat och så vidare, men dem säger att man ska ladda ner opengl3.0. vilket inte fungerade, sedan laddade jag ner Directex11. som inte heller fick att opengl att kicka igång.
---
nu vänder jag mig till er mytomaner på fragbite!
Hjälp!
----------------------------- ------------------------------ ----
SÅJA! funkar klockrent nu!
nu vill jag hjälpa er som har problem med imprensip samma fel.
Gör följande
* gå in på www.nvidia.com (om du har geforce grafikkort)
* välj download-drivers
* sedan är det viktigt att du väljer 64bitars (eller 32bitars, om du har ett oprativsysetm på 32bitar villsäga.)
---------------------
starta om och knäpp en cola, ös!