Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Musen hänger sig

Postat av Aksell08 den 14 Juli 2009, 06:07
12 kommentarer · 563 träffar
Tjenare FB!

Jag har en Steelseries Ikari Optical.

Jag har Windows Vista Ultimate 32-bit.

Jag har fått ett problem med min Steelseries Ikari Optical. Problemet uppstod efter att jag kände att musglidet inte var helt 100, det kändes som om jag hade "Förbättra pekarens precision" igång fast att jag inte hade det. Störde mig verkligen på det så jag testade att ladda ner en Vista mousefix men problemet löstes inte, testade sedan att ändra USB portarna till 500hz genom en guide jag hittade här på FB. Dvs. ersätta usbport.sys i registret med en annan fil etc.

Nu till problemet! Jag köpte en ny Steelseries Ikari Optical eftersom att min gamla börjat sagga ihop. Det var dagen efter att jag fått min nya Ikari som jag ändrade mina USB portar till 500hz.

Innan jag ändrade till 500hz fungerade allt som det skulle. Förutom detta underliga "Förbättra pekarens precision" problemet jag hade innan, kändes som att musens acceleration stack iväg lite då och då. Detta löstes efter att jag ändrat till 500hz på mina USB portar.

Dagen efter testade jag lira CS igen, och då kom problemet - musen hängde sig lite då och då. Det var som om USB porten bara dog i några sekunder, sen efter ett par sekunder började den fungera igen. Det är väldigt random. Men man kan inte spela i mer än 20-30 sekunder innan den hänger sig igen. Och den dör i 5 sekunder till 15 sekunder.

Har testat allt. Vista mousefix, ändrade 500hz, ta bort 500hz, ta bort Vista mousefix, the list goes on.

Väldigt konstigt är att när jag kopplar i min gamla Ikari så fungerar allt galant, samma med min 3.0:a.

Det är enbart med min nya Ikari som problemet uppstår. Det borde inte vara fel på själva musen i och med att den fungerade första dagen. Och precis efter att jag ändrat till 500hz så uppstod problemet, och kvarstår även om jag ändrar tillbaka.

Väldigt konstigt problem!

Uppskattar verkligen om någon som har haft samma problem eller tros kunna svaret på gåtan kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..