1
Motivation
Postat av LittleMissTexas den 28 Juni 2009, 14:41
10 kommentarer · 80 träffar
Jag har en teori om att alla spelare som kan grunderna och standardtricksern plus har ett schysst basaim(alltså 30-40% av alla som lirar) är lika bra som vilken elit som helst, det är bara vilja, motivation och taggningen som fattas. Man måste hitta något som triggar igång en på riktigt, ilska mot dom ni möter eller glädje för dom du kör med. Ett lag utan kontakt presterar långt sämre än ett lag som bollar mellan varann och tillsammans tar sig ur svåra situationer, det säger ju sig självt.
Är du en gamer med några år på nacken, finn vad som motiverar dig så kan du gå precis hur långt du vill!
Vad tror ni? Är jag helt fel ute? Eftersom fysik inte är det viktigaste i vår sport så tänker jag att allting måste ju sitta i huvudet. Dom säger ju att man använder, vad är det, 12% av sin hjärnkapacitet? Adrenalin och dylikt gör att man kan pressa ut ytterligare ett par procent, kanske precis det som krävs för att du ska plocka dendär viktiga rundan.
Diskussion:
Håller ni med? Om inte, vad tror ni?
Tack för mig, let the flaming begin!
Är du en gamer med några år på nacken, finn vad som motiverar dig så kan du gå precis hur långt du vill!
Vad tror ni? Är jag helt fel ute? Eftersom fysik inte är det viktigaste i vår sport så tänker jag att allting måste ju sitta i huvudet. Dom säger ju att man använder, vad är det, 12% av sin hjärnkapacitet? Adrenalin och dylikt gör att man kan pressa ut ytterligare ett par procent, kanske precis det som krävs för att du ska plocka dendär viktiga rundan.
Diskussion:
Håller ni med? Om inte, vad tror ni?
Tack för mig, let the flaming begin!