Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bra dator, pinsam fps. Hur går det ihop?

Postat av dr0pe den 31 Oktober 2003, 01:54
77 kommentarer · 148 träffar
Tjena alla! ;)
Jag måste nog ha den sämsta datorn men endå INTE. Ni som inte förstår vad jag menar kan ju kolla här.

Jag använder:
AMD XP2000+
512 ddr
GeForce4 ti4200
Moderkort Jetaway v400da (budgetkort?)

Jag har det senaste drivisarna till allt, förutom till grafikkortet som allt har funkat bäst till 41.09 från nvidia.

I cs 1.5 hade jag 100 fps konstant och var mycket nöjd. ;)
I cs 1.6 har jag tex 70-95 fps på aztec, det beror vart på aztec, men oftast ligger den runt 80, vilket är grymt dåligt för en sån här dator.
På proddan i lådgången får jag 70-80 fps då jag skjuter mot folk som kommer, viket är totalt VÄRDELÖST! Detta var då "några" utav flera ställen andra ställen i spelet som jag får låga fps. Visst har jag 100fps också, japp, men inte så ofta som på cs 1.5.
Jag har också testat www.hltoolz.com utan några bättre resultat ;(

I nuläget så tycker jag cs är grymt tråkigt och vill gärna hitta nått sätt att lösa detta. Kanske kan jag bli elit på duke nukem 3d och vara nöjd med mina fps... men detta är pinsamt valve.
Att CS skulle bli så krävande till 1.6 trodde jag aldrig.
BG!!!!!

Vi hörs.... de vet du!
Föregående tråd
Nästa tråd

77 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 77 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..