Det är så här mina kamrater. Att _ALLTID_ när jag ska gå in och spela lite public så fryser hela CS. Så måste jag oftast reconnecta till den servern. Ibland blir det "UserID is already... bl...". Då är det bara testa ny server, händer samma sak där det fryser sig. Men funkar igen efter en reconnect, om inte "UserID..." går lös igen.
Nån som kan veta vad problemet är? Händer bara när jag ska spela public. Aldrig under PCWs.
Skrivet med min Android-mobil
kontrollpanelen > Network and internet > network and sharing center > sen uppe i vänstra hörnet står det "adapter settings"
högerklicka sedan på Local area connection, scrolla ner tills du ser "internet protocol version 4 (TCP/IPv4)". markera den och tryck properties. sen bockar du i "Obtain an IP address automatically".
bör fungera då.
#10 Har ingen aning! :o
Men problemet är ju mer att jag har problem med min stationära dator.. :( Annars funkar ju liksom det trådlösa på tex morsans laptop, och min mobil osv. Sen så funkar ju även nätet felfritt på hennes stationära också, som hon har en kabel mellan datorn och routern.
Det min polare trodde var fel var att jag hade ett annat IP när jag hade xp. Sen när jag bytte till w7 så fick datorn ett nytt IP som självaste routern inte känner igen liksom. Så att man måste typ tillåta IP't eller någonting.
Väldigt svårt att hitta problemet.. :(
Skriv "IPCONFIG" med små bokstäver, sedan tar du in all info om hennes anslutning.
Ser 'typ' ut såhär
"Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:
Connection-specific DNS Suffix . : lan
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.85
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
"
Sedan kopierar du in all den info'n i din dator, samt ändrar sista siffran till ett annat värde (brukar ta 1-2 st "snäpp" uppåt)
Ex: 192.168.1.87 i mitt exempel då.
Du har nu satt en statisk intern ip. =)