1
Hlds cs server
Postat av skatuli den 2 Februari 2009, 18:36
0 kommentarer · 145 träffar
har lite problem med min server data någon som kan ge förslag och hjälpa lite
jag har en 2,4 ghz 1,5 ram windows 2000. inte den bästa men det är en celeron 100 mbit BBB folk brukar få upp 30-50 i ping och hitboxen är inte den bästa heller, dom klagar på att servern är ostabil osv. har den som en warsever 10 players. 1000 fps har jag på den också. tex när 2-3-4 pers är innne och man ska köra en RS så går de snabbt men när det är 10 pers inne segar rs:en, kan man på nått sätt få ner deras ping och göra den stabilare, har endast cs server på den borde den inte klara av en cs server? tacksam för alla svar som kan ge nån nytta
folk som ska försöka vara lite fiffiga och skriva "byt till XP lr linux osv" behöver inte ens tänka tanken att skriva .
btw
kör med dessa inställningarna
hostname "da4ce warserver #1"
// Instllningar
mp_autokick 0
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_falldamage 0
mp_flashlight 1
mp_forcechasecam 2
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 7
mp_fraglimit 0
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 0
mp_logfile 0
mp_logmessages 0
mp_logdetail 0
mp_logecho 0
mp_maxrounds 0
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
max_queries_window "-1"
max_queries_sec_global "-1"
max_queries_sec "-1"
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 0
sv_clienttrace 1.0
sv_clipmode 0
sv_cheats 0
sv_gravity 800
sv_proxies 1
sys_ticrate 10000
sv_maxupdaterate 70
sv_minupdaterate 13
sv_maxrate 18000
sv_maxspeed 900
sv_minrate 6500
pausable 1
log on
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
tacksam för snabba svar
ha de fett kycklingspett
jag har en 2,4 ghz 1,5 ram windows 2000. inte den bästa men det är en celeron 100 mbit BBB folk brukar få upp 30-50 i ping och hitboxen är inte den bästa heller, dom klagar på att servern är ostabil osv. har den som en warsever 10 players. 1000 fps har jag på den också. tex när 2-3-4 pers är innne och man ska köra en RS så går de snabbt men när det är 10 pers inne segar rs:en, kan man på nått sätt få ner deras ping och göra den stabilare, har endast cs server på den borde den inte klara av en cs server? tacksam för alla svar som kan ge nån nytta
folk som ska försöka vara lite fiffiga och skriva "byt till XP lr linux osv" behöver inte ens tänka tanken att skriva .
btw
kör med dessa inställningarna
hostname "da4ce warserver #1"
// Instllningar
mp_autokick 0
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_falldamage 0
mp_flashlight 1
mp_forcechasecam 2
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 7
mp_fraglimit 0
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 0
mp_logfile 0
mp_logmessages 0
mp_logdetail 0
mp_logecho 0
mp_maxrounds 0
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
max_queries_window "-1"
max_queries_sec_global "-1"
max_queries_sec "-1"
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 0
sv_clienttrace 1.0
sv_clipmode 0
sv_cheats 0
sv_gravity 800
sv_proxies 1
sys_ticrate 10000
sv_maxupdaterate 70
sv_minupdaterate 13
sv_maxrate 18000
sv_maxspeed 900
sv_minrate 6500
pausable 1
log on
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
tacksam för snabba svar
ha de fett kycklingspett





