1
öppna portar?27015, HUR!?
Postat av OverMyHead den 20 Januari 2009, 16:12
8 kommentarer · 391 träffar
Tjena
Nu är det såhär att jag har lagt lite plugins osv på min dedicated server till cs. men jag kan bara starta upp HLDS i LAN mode.när jag startar upp den i Internet mode så går det inte att connecta för ngn inte ens jga själv:S jag vill ju såklart ha den uppe för public och vänner ;>
Så jag har fått för mej att jag måste då öppna port 27015 för att få den att funka(?)
Jag har RIX 67 ph2 air router tror jag (:S) står så på den. alltså en Rix|Port 80.
Jag vet att http://www.portforward.com finns men i listan över märke/modell så finns absolut ingen rix router:S
jag har hittat ton av guider hur man öppnar portar men ingen med mitt märke.
Så kan ngn förklara hur man öppnar portar ??
bjuzzar på stavfel.
EDIT:
] connect 192.168.0.31:27015
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: WSAEADDRINUSE
NET Ports: server 27015, client 27005
Could not get TCP/IP address, TCP/IP disabled
Reason: WSAENOTSOCK
Connecting to 192.168.0.31:27015...
STEAM validation rejetion
Så står det när jag försöker connecta till servern. vad för fel?
Nu är det såhär att jag har lagt lite plugins osv på min dedicated server till cs. men jag kan bara starta upp HLDS i LAN mode.när jag startar upp den i Internet mode så går det inte att connecta för ngn inte ens jga själv:S jag vill ju såklart ha den uppe för public och vänner ;>
Så jag har fått för mej att jag måste då öppna port 27015 för att få den att funka(?)
Jag har RIX 67 ph2 air router tror jag (:S) står så på den. alltså en Rix|Port 80.
Jag vet att http://www.portforward.com finns men i listan över märke/modell så finns absolut ingen rix router:S
jag har hittat ton av guider hur man öppnar portar men ingen med mitt märke.
Så kan ngn förklara hur man öppnar portar ??
bjuzzar på stavfel.
EDIT:
] connect 192.168.0.31:27015
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: WSAEADDRINUSE
NET Ports: server 27015, client 27005
Could not get TCP/IP address, TCP/IP disabled
Reason: WSAENOTSOCK
Connecting to 192.168.0.31:27015...
STEAM validation rejetion
Så står det när jag försöker connecta till servern. vad för fel?