Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Är väl stolt till viss del, Sverige är ju jämfört med många andar länder ett väldigt bra land och man blir nästan lite varm inombords när folk pratar positivt om landet!
Men är ingen patriot direkt, långt ifrån. Inte sjukt stolt över att vara född i Sverige men vi har ju det rätt bra trotts allt. Sen blir man ju glad när det går bra i EM/VM, vilket det inte så ofta gör (fotboll iaf).. Men ändå!
Sen så är jag rätt nöjd med klimatet och sånt där, jaga älg, ha natur så nära oss, osv, osv.
Man behöver väl inte ha uppnått något för att vara stolt? Jag är stolt över att jag spelar med de som är äldre i fotbollen, det är väl inget speciellt, men det känns bra :]
Jag är inte stolt, men jag vill försvara Sverige under alla möjligheter som uppstår... Inga direkta allvarliga saker men säg att en ryss t.ex säger att Sverige suger, självklart börjar man direkt försvara Sverige...
Men enbart för att man gör detta skulle inte jag säga att man behöver sig känna stolt för att vara Svensk utan man försvarar helt enkelt något man delar med andra.
#4 Ja, jag tycker också vi har ett hyfsat trevligt klimat, lite kallt kanske men dumt att klaga.
Fast att du spelar fotboll med de äldre betyder väl att du är ganska bra på att spela fotboll ? Då har du ju uppnått något.
#9 Påstår du att du på samma sätt hade älskat din familj om du hade haft en riktig skitfamilj där dina föräldrar var pundare och slog dig ?
Om man tar ditt exempel får väl regeringen vara föräldrarna och du kan väl inte uppriktigt säga att vi har ett bra system med en bra regering och bra politiker i Sverige ? Ifall du tycker det är du förvisso lurad, men då kan jag mer förstå om du är stolt över vilket fint system det är och hur bra det fungerar.
#14 haha, ser att mina åsikter är väldigt ändrade på bara ett år. Va nog inte så insatt i just den frågan då.
Men ser inte hur du får det relevant till frågorna ?
Det är ju inte svart eller vitt. Klart man är lite stolt över Sverige, det är ett fruktansvärt bra land i förhållande till andra länder, och jag är en del utav det. Men det är klart att jag är mer stolt över personliga framgångar än Sveriges.
"Stolt blir en normal människa när h*n uppnår någonting, och inte för en sak man själv inte alls styr över."
Var nog det sämsta argumentet jag hört.
Varför skulle man inte kunna vara stolt över en nation? Enligt ditt argument kan man bara vara stolt över saker man uppnått själv?
Det som gör mig mest stolt i livet är att min pappa slutade med droger. Enligt dig räknas alltså inte det?
Men för att svara på frågan. Jag är stolt Svensk för vi har en grym historia "är lite av en historia nörd". Vi har även en otroligt bra sjukvård. Vi har mycket underbart folk. Min son har gratis tandläkarvård och sjukvård vilket många länder inte har. Det får mig också väldigt stolt.
Stolthet handlar inte bara om sig själv. Du kan vara stolt över mycket. Vänner,familj även nation. Jag känner stor stolthet till flera personer och länder.
Såklart man är stolt övre sitt moderland, fråga en från ett annat land oftast så är dom otroligt stolta över deras hemland, ändå flyttar dom! Vi i Sverige har mer att vara stolta över än dom flesta, men även mer att skämmas över än dom flesta!
Stolt svensk och stolt "svenne" även kallad rasist och nasist, men jag tar det för jag ÄLSKAR Sverige och skulle kunna dö för mitt land!
#16 Politik, regering och system? Du är ju helt ute och cyklar, det med familjen var endast en metafor.
Sverige är ju egentligen ingenting annat än en pissig bit jord på en (relativt) liten planet i ett oändligt stort universum. Du förstår väl själv att folk inte älskar eller är stolta över att de är födda på just denna plats, utan snarare för att de delar språk, kultur och historia med miljontals andra människor.
Jag förstår inte varför folk gör sådana här trådar, helt ärligt. Varför skulle det vara konstigt att folk älskar och är stolta över sitt ursprung? Det är ju något som är en del av individen.
Man formas av omgivningen och jag tycker att svenskar i allmänhet (se mig inte som rasistisk nu, tycker om andra folk också såklart) är trevliga. Tänk hur fint Sverige är egentligen, och man har massa friheter här.
Visst har vi la fin natur och så men i övrigt är det väl inte mycket att vara stolt över..
Förstår inte grejen med att vara stolt över nationsgränser ö.h.t, då ser jag hellre mig som stolt europé
saken är väl att jag är inte stolt över att bli född men däremot så har vi en väldigt intressant historia som infattar väldigt mycket från vikingarna till stormaktstiden osv men det finns väldigt mycket intressant att läsa om inte minst Sverige-Danmark krigen och hur det slutade osv men som sagt det finns verkligen mycket intressant läsning och ganska väl dokumenterat.
men att vara stolt för något som jag själv inte kunde styra över är bara jävligt konstigt och skapar bara problem.. det är skillnad på att vara glad för att vara född här än att vara stolt över det..
Stolt tycker jag man kan vara. Sverige är ett bra land att leva i. Jämför man Sverige med alla länder på Jorden kommer vi riktigt högt i listan. Hela Norden kommer riktigt högt i listan.
Men jag är absolut inte stolt över hur landet ser ut att bli. Nej, jag pratar inte om invandring nu. Jag pratar om att alla är gnällspikar, ser ner på varandra och sig själva. Ser ner på sitt land och allt som har med Sverige och svenskhet dör ut. Ingenting är någonsin bra nog för oss och vi bara klagar.
Stolt och stolt kan jag inte säga, är väl stolt att vara Svensk eftersom det är ett bra land, grym ekonomi osv osv.
Sen är jag mindre stolt då vi drar in allt för mycket invandrare inte för det är fel på dom utan att de går på bidrag och massa jävla ungar som springer runt i Malmö osv och ska slå folk hit och dit.
Tänkte bara fråga VARFÖR ni är stolta över vår nation ?
Stolt blir en normal människa när h*n uppnår någonting, och inte för en sak man själv inte alls styr över.
HUR FAN kan du säga MAN? hatar du kvinnor eller? du äcklar mig.
Mest stolt över Kanada, har spenderat större delen av mitt liv där. Bor ju dock här nu, jag blir i alla fall stolt när det går bra för oss i Hockey tex. Vi har fin natur på många ställen och fina traditioner. Sen finns det ju så otroligt många brister på alla håll. Vissa förnekar dem mer än andra.
#36 "Jag är stolt svensk, klart jag är stolt över mitt ursprung, men jag kommer aldrig bli en jävla svenne." haha? Om du aldrig kommer bli en jävla svenne borde du inte kalla dig för svensk horunge.
På samma sätt som man kan vara stolt över sin Pappa för att han har uppnått något så kan man vara stolt över Sverige för att Sverige har uppnått något?
#51 Jag är 75% svensk och stolt över det, sverige är ett bra land. MEN jag kommer aldrig bli en jävla svenne i en 2plans villa med 2.3 barn och en volvo v70 som semestrar på öland och drar till grand canaria var tredje år för att träffa fler svenskar. Jag älskar landet, men inte typiska svenskar.
Jag är född i Sverige fast jag är inte helsvensk :) Men jag tror jag är det man definierar som svensk. Att jag är en stolt svensk är för att jag själv tycker att Sverige är det bästa landet som finns. Jag håller absolut inte med om att det är samma sak som att vara stolt över sin längd. Man är stolt över sin nation som man är glad att man föddes och lever i.
Jag är stolt för jag är FÖDD i sverige! Jag har en mamma och pappa dock skiljda, bor i en villa med tomt och bilar, har en underbar flickvän och ett liv som går upp och ner.
Dock det jag inte är nöjd med mitt land är att dom har tagit in för mkt invandrare så då höjd brottsligheten mkt i en sån stad som tex södertälje som morsan bor i. Det finns invandrare som kommer hit och lever ett jävla lyx liv, gör vad fan dom vill, följer inte lagar, går på bidrag och allt men dom som sköter sig har jag inget emot.
Det är inte bara invandrare som gör detta även svenska men jag stör mig på att vi tar in dom och dom inte sköter sig...
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Men är ingen patriot direkt, långt ifrån. Inte sjukt stolt över att vara född i Sverige men vi har ju det rätt bra trotts allt. Sen blir man ju glad när det går bra i EM/VM, vilket det inte så ofta gör (fotboll iaf).. Men ändå!
Sen så är jag rätt nöjd med klimatet och sånt där, jaga älg, ha natur så nära oss, osv, osv.
Man behöver väl inte ha uppnått något för att vara stolt? Jag är stolt över att jag spelar med de som är äldre i fotbollen, det är väl inget speciellt, men det känns bra :]
Vi är ett jävla skämt när det kommer till att vara en nation.
#4 Om du spelar med dom äldre så bör ju det innebära att du har åstadkommit något?
Skrivet med min iPhone
Stolt över att vara 1.93cm.
Men enbart för att man gör detta skulle inte jag säga att man behöver sig känna stolt för att vara Svensk utan man försvarar helt enkelt något man delar med andra.
Fast att du spelar fotboll med de äldre betyder väl att du är ganska bra på att spela fotboll ? Då har du ju uppnått något.
#9 Påstår du att du på samma sätt hade älskat din familj om du hade haft en riktig skitfamilj där dina föräldrar var pundare och slog dig ?
Om man tar ditt exempel får väl regeringen vara föräldrarna och du kan väl inte uppriktigt säga att vi har ett bra system med en bra regering och bra politiker i Sverige ? Ifall du tycker det är du förvisso lurad, men då kan jag mer förstå om du är stolt över vilket fint system det är och hur bra det fungerar.
Men ser inte hur du får det relevant till frågorna ?
Var nog det sämsta argumentet jag hört.
Varför skulle man inte kunna vara stolt över en nation? Enligt ditt argument kan man bara vara stolt över saker man uppnått själv?
Det som gör mig mest stolt i livet är att min pappa slutade med droger. Enligt dig räknas alltså inte det?
Men för att svara på frågan. Jag är stolt Svensk för vi har en grym historia "är lite av en historia nörd". Vi har även en otroligt bra sjukvård. Vi har mycket underbart folk. Min son har gratis tandläkarvård och sjukvård vilket många länder inte har. Det får mig också väldigt stolt.
Stolthet handlar inte bara om sig själv. Du kan vara stolt över mycket. Vänner,familj även nation. Jag känner stor stolthet till flera personer och länder.
Stolt svensk och stolt "svenne" även kallad rasist och nasist, men jag tar det för jag ÄLSKAR Sverige och skulle kunna dö för mitt land!
Sverige är ju egentligen ingenting annat än en pissig bit jord på en (relativt) liten planet i ett oändligt stort universum. Du förstår väl själv att folk inte älskar eller är stolta över att de är födda på just denna plats, utan snarare för att de delar språk, kultur och historia med miljontals andra människor.
Jag förstår inte varför folk gör sådana här trådar, helt ärligt. Varför skulle det vara konstigt att folk älskar och är stolta över sitt ursprung? Det är ju något som är en del av individen.
copycopycopy muchmuchmuch eller?
Förstår inte grejen med att vara stolt över nationsgränser ö.h.t, då ser jag hellre mig som stolt europé
men att vara stolt för något som jag själv inte kunde styra över är bara jävligt konstigt och skapar bara problem.. det är skillnad på att vara glad för att vara född här än att vara stolt över det..
Men jag är absolut inte stolt över hur landet ser ut att bli. Nej, jag pratar inte om invandring nu. Jag pratar om att alla är gnällspikar, ser ner på varandra och sig själva. Ser ner på sitt land och allt som har med Sverige och svenskhet dör ut. Ingenting är någonsin bra nog för oss och vi bara klagar.
Sen är jag mindre stolt då vi drar in allt för mycket invandrare inte för det är fel på dom utan att de går på bidrag och massa jävla ungar som springer runt i Malmö osv och ska slå folk hit och dit.
Stolt blir en normal människa när h*n uppnår någonting, och inte för en sak man själv inte alls styr över.
HUR FAN kan du säga MAN? hatar du kvinnor eller? du äcklar mig.
FÖR ATT VI HAR EN KNUG!
FÖR ATT VI HAR TRÄD!
FÖR DE SVENSKA TJEJERNA!
Skrivet med min iPhone
Dock det jag inte är nöjd med mitt land är att dom har tagit in för mkt invandrare så då höjd brottsligheten mkt i en sån stad som tex södertälje som morsan bor i. Det finns invandrare som kommer hit och lever ett jävla lyx liv, gör vad fan dom vill, följer inte lagar, går på bidrag och allt men dom som sköter sig har jag inget emot.
Det är inte bara invandrare som gör detta även svenska men jag stör mig på att vi tar in dom och dom inte sköter sig...
Jag är stolt SVENSK och stolt SD! <3