Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#17 Du har ingen aning om vad du snackar om, x264 får du mindre fil med än xvid, fast xvid kan spelas upp med vilken skitdator som helst...
x264 = Bra kvalle, bra storlek, alla kan inte spela upp filen
Xvid = Bra kvalle, skaplig storlek, alla kan spela upp filen
#18 Okej:D Nu vet jag. Men gick mest på hur det är med Filmer/TV-avsnitt när det gäller torrents, om man encodar HD med xvid blir filstorleken mindre(beroende på bitrate o skit väl?:>) om man encodar HD med x264 blir den större.
#20 njae, man kan sänka bitraten på både xvid och x264, men du får bättre kvalle med x264 och mindre filstorlek, jag är inte så insatt på varför och sånt, men så mkt vet jag då jag själv är moviemaker och testat x antal av olika settings med båda codecen och läst på flera sidor att det är så som jag sagt med :p
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
håller på och testar 60 fps :P
http://www.klanrur.co.rs/forum /index.php?s=367f276e607e3706c 40ed6a374cb507c&showtopic=2349 03154&pid=1308249&st=0&#entry1 308249
HF!
aja glhf
#5 skaffa bättre dator tom ;p
#6 minst 90 fps i cs sen 30/25 i vegas beroende på vad för fps du haft i cs, funkar finfint :)
jag kissar på din dator! vlc som suger dase
aja lycka till..
x264 = Bra kvalle, bra storlek, alla kan inte spela upp filen
Xvid = Bra kvalle, skaplig storlek, alla kan spela upp filen
Minskar storleken wmv 100mb 5min mkv 50 5min så mkt bättre är det
+ en klarare bättre kvalle