Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Otroligt ostabil FPS

Postat av Huddit den 1 November 2008, 18:15
16 kommentarer · 118 träffar
Känner att jag har ett litet problem här. Bytte dator, skärm o hela kittet igår, installerade allt och så. Min förra dator var kass (bla 64 mbit grafik etc) men den funka iallafall med cs, även om det tog några minuter att få igång allt.

Hursomhelst, problemet nu är att min FPS är galet ostabil. Den kan ligga på 20FPS - 99FPS under en runda. Ställer jag mig t.ex. i spawn mot en vägg kan FPS ligga på 99.8. Dör jag och speccar någon, ligger den oftast på 20-30. Har inte märkt någon skillnad vid smoke eller liknande, ligger oftast runt 40-70.

Vad är felet och vad kan jag göra åt det? Spelar ingen roll om den är 100, eller vad det nu är alla kids vill lira med, bara den är stabil och helst inte 20 (känns som det laggar).

Det här kanske är vanligt, vad vet jag, men jag uppskattar seriösa svar. Tack.

EDIT.

Inter Pentium 4 CPU 3.2GHz (2 CPU)

1gig RAM

Radeon 9800 256 mb

Flatron L1715S (skärm)

Säg till om ni behöver veta något mer.

Uppdaterade drivrutinerna för grafikkortet i morse, fortfarande samma problem. Vilka mer drivrutiner behövs?
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..