1
Valve Hammer: HISS (Mapping Pros se hit)
Postat av FXspot den 31 Oktober 2008, 12:22
8 kommentarer · 458 träffar
Heejsan !
Jag vill alltså göra en hiss som går från en våning till en
annan våning ganska mycket högre upp. Hissen skall styras
via knappar (func_button) och dessa skall sitta I HISSEN ! Så
Knapparna som sitter i hissen skall alltså följa med hissen upp
och ner. Hissen skall även ha en dörr som öppnar sig när den når
respektive våning.
Hissen skall utsmyckas mera än så men det behöver vi inte ta upp här. Det som står ovan är huvudproblemet. Resten löser sig.
Kan man binda 2 olika entities till samma objekt ? I så fall hur ?
Knapparna som styr hissen ska ju som sagt följa med hissen upp
och ner!
Tack på förhand!
Jag vill alltså göra en hiss som går från en våning till en
annan våning ganska mycket högre upp. Hissen skall styras
via knappar (func_button) och dessa skall sitta I HISSEN ! Så
Knapparna som sitter i hissen skall alltså följa med hissen upp
och ner. Hissen skall även ha en dörr som öppnar sig när den når
respektive våning.
Hissen skall utsmyckas mera än så men det behöver vi inte ta upp här. Det som står ovan är huvudproblemet. Resten löser sig.
Kan man binda 2 olika entities till samma objekt ? I så fall hur ?
Knapparna som styr hissen ska ju som sagt följa med hissen upp
och ner!
Tack på förhand!






