Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SK vs fnatic - Ett oförglömligt möte

Postat av Jeppsen den 20 Oktober 2008, 19:46
75 kommentarer · 81 träffar
Var det bara jag eller stannade världen upp för en stund igår kväll, då SK gick upp i kamp mot vårt kära fnatic? Aldrig någonsin förut har så många känslor väckts till liv i detta lok av erfarenhet som ångade på i full fart hela kvällen. Att se dessa uppladdade nykomplingar i SK göra ett så pass bra motstånd mot krigsvetereranerna i fnatic får mig att tappa andan när jag tänker tillbaka på de stormens öga som bildades under dubbelmötet på de_inferno.

Inferno är den nyaste banan i rotationen och fnatic visste att SK saknade rutin på denna. Ett klokt kartval av fnatic gjorde att våra nykomplingar i SK tappade fokus tidigt då taktiker och vana saknades. Några stilfulla och smarta pistolrundor av fnatic ledde till ett litet övertag i matchen. Men SK vägrade släppa taget och gjorde sitt allra bästa rakt igenom.

Fnatic får sin första matchboll efter några fartfyllda rundor som skakade om matchen. Istället för att SK ger upp hoppet gör dom de motsatta och släpper lös djävulen själv. De springer för kung och fosterland mot bombplats B och kastar av desperation in en mängd granater som får motståndarn att bli vitare än snön på Sydpolen. När de kvarvarande spelarna skall röra sig vidare mot bombpats B för att stoppa denna chaos som terroristerna skapat möts de av walle som smyget sig dit för att "sticka kniven i ryggen" på sin motpart, dock inte bokstavligt utan han plockar ut de kvarvarande spelarna men en rad sjuka skott.

SK tar ytterligare ett antal rundor innan f0rest och det nye stjärskottet delu5ion (som ersatte våran kära dsn) drog ihop sig till en fin duo och slipade varenda vinkel där de oroliga SK-spelarna stod och ruvade.

1-0 till fnatic!

Nästa karta (återigen de_inferno) började nästan snarlikt som den förra, förutom att lagrollerna var ombytta. Fnatic fortsätter att visa prov på de bästa pistolrundorna vi kanske någonsin har sett och får även denna gång greppet om matchen. Spelaren f0rest visar prov på överlägsenhet och agerar ledare i laget som springer på med en aning självsäkerhet i spelstilen. Flasharna väggas och skruvas upp i "mitt" där vårt SK måste retirera mot nya positioner där ljusskenet från granaterna inte skapar samma förödande effekt.

f0rest med sitt fnatic svarar då med att dra den kända taktiken Matrix och lyckades skapa en illusion av en A-rush. Att få sitta och lira mot en sådan taktik måste vara minst sagt lika upprörande som att få en påle uppkörd i röven. Men ger SK upp nu? Icke! Fnatic får nu än en gång matchboll. Spänningen är olidlig när nykomlingarna yrar runt och lyckas även denna gång plocka flera rundor på raken trots underläget. En ridå av oro bildas då fnatic måste spara sin maskingevär varje runda för att kunna gå upp i möte mot den korseld som SK delar ut i mitten.

Men till slut tar fnatic hem även denna match och lämnar snabbt datorerna för att krama om sina medspelare efter denna 2-0-seger.

Ja, vad ska man säga.. Mitt första intryck var ju självklart att fnatic skulle ta hem detta vilket dom också gjorde. Detta beror i huvudsak på några punkter jag brukar ta upp. SK har ju många unga, nya och heta spelare och med detta medföljer vissa risker. Rutinen är ju inte alltid på topp och inte heller har dom varit med i CS-scenen lika länge som vårt kära fnatic.

Aimet sviker ibland och teamplayet är inte alltid det bästa. Men sånthär är ganska vanligt bland nya stjärnor. Jag ger dom några år.. Då kommer vi få se ett genombrott inom CS 1.6 eller ja.. 1.7 som släpps under nästa år.

Våra oldschoolers i fnatic är ju lika "fanatiska" som vanligt och med rutinen på topp spelar dom ut SK på ett förundransvärt vackert och kyligt sätt. Spelare som f0rest och cArn delar ut HS och vackra haxx som sänker moralen hos våra nykomlingar SK. Vill tacka mina kära vänner i SK för ett underhållande och som sagt, oförglömligt möte. Bättre än såhär kan det inte bli, och det kan jag över min döda kropp svära på. /Jeppsen
Föregående tråd
Nästa tråd

75 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 75 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..