×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

De_fatal-project, en blivande klassiker

Postat av JuMpHuNY den 24 September 2008, 11:38
34 kommentarer · 205 träffar
Hallå Fragbitare, nu är det så att jag (FaTaL^) har börjat bygga på en egen cs-bana på valve hammer editor som jag vill publicera och sprida vidare till alla CS-spelare som är i behov av en ny enkel de_ map som förhoppningsvis blir en klassiker Jag har bestämt att döpa banan efter mig, det vill säga de_fatal och själva byggets namn blir "De_fatal-project".


Jag har börjat på att lägga upp själva strukturen på banan, och har då valt att göra varje plats för sig, alltså grunden för bombplats 1, sen grunden för bombplats 2 osv.

Jag har nu under några dagar lagt upp grunden för CT-spawn, B-tunneln och bombyard B smått, eftersom jag ej haft så mycket tid på grund av att jag har prov på torsdag. Men efter det så blir de_fatal-project min högsta prioritet.


Ska så småningom börja jobba på Bombyard A och tänkte att jag ska göra något hål i väggen vid CT-spawn där de ska kunna rusa ut till A för att hindra terroristernas seger. Vad hade ni tyckt om det?


Jag behöver nu tips på vad jag kan ändra/lägga till för att banan skall tillfredställa era behov, jag har dock några regler:

* Jag ska INTE ändra texturerna på banan, det ska vara i form av en kylig de_dust.

* Jag ska INTE ta bort taket för att lägga till en himmel, banan ska ha små ljus och vara lite mystisk, likt en labyrint.


Såhär ser själva grundidén om det jag hitills skapat ut:


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/7735de_fatal-project%20C T-SPAWN.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/4183de_fatal-project%20C T-SPAWN2.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/3320de_fatal-project%20C T-SPAWN3.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/2483de_fatal-project%20B -TUNNEL.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/6746de_fatal-project%20B -TUNNEL2.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/9782de_fatal-project%20B OMBYARD-B2.bmp


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/9782de_fatal-project%20B OMBYARD-B2.bmp


Där var bilderna, ge mig inte bara "ful bana" utan hellre kritik på vad som gör den ful och hur jag kan ändra den så att den kan bli så bra som möjligt.


EDIT* glömde berätta att jag troligtvis kommer komma upp med nya bilder på hur utvecklingen av banan går och kanske några exempel då och då, stay posted!

Over and out, FaTaL^ was here!


EDIT* Ändrade texturer och gjorde banan lite mindre. Har dock problem med att ställa in så att banan inte blir så ljus, att det finns skuggor och dylikt, någon som vet hur man gör? Här är iallafall GRUNDEN till ct-spawn, utan några detaljer:


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/9634de_fatal0003.JPG


http://marab0u.mine.nu/upload/ files/9731de_fatal0004.JPG

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..