Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Funderingar kring CS:s

Postat av freppyboi den 20 Oktober 2004, 09:52
75 kommentarer · 141 träffar
Efter ha spelat CS mkt i det förgågna är jag ruskigt glad att detta CS:s har kommit.

Ärligt talat förstår jag inte varför vissa av er gnäller, vi vet alla hur det kommer sluta iaf, precis som det har varit under flera ggr förr.

En sak ska ni lära er, CPL bestämmer vad vi spelar, inte vi. Precis som dom gjorde när de uppdaterade till 1.6 när ALLA ville spela 1.5. Brydde dom sig? -Nej. Och så kommer dom fortsätta göra, för att få allt folket att betala pengar för valves spel. Vad har vi och säga till om det? Inget skulle jag säga, jag vet hur mkt folk där ute som vill komma och spela cpl, tjäna pengar. Dom ställer reglerna, inte vi, bara och rätta sig. Sen om du inte vill spela nåt cpl(som faktiskt inte är för alla) spelar det ju ingen roll.

Om själva spelet, jag diggar det oerhört. För första gången träffar du faktiskt där du skjuter. Efter en lång tids vilande från allt inom fps-scener, köpte jag denna hl2 silverbox där det medkom CS:source då och måste säga att spelet är sjukt bra. En förädring för CS scenen som verkligen behövdes. Sen är det ju grymt kul att lite små extra saker har medkommit i spelet. Tex som;

*Granter som droppas och kan plockas upp, en självklar sak som borde ha vart med i de tidigare versionerna av det forna CS.
* Flyttbara föremål osv. Tex tunnor osv som man kan blocka vägen med på tex d2 på "lången" vid portarna. Rätt ymnigt och roligt.
*Att banorna mixtrats med lite och förbättres. Hoppas bara Inferno, Nuke och Train kommer snart i en läcker förpackning. ;)
*Att kropparna ligger kvar och man kan fortsätta skjuta på dom efter död, och även att de riktigt sprutar blod, dessutom att man kan flytta på dom genom att skjuta när de är döda, göra en "död-hög" kanske tex!
*Tagit bort skölden! GODEGUDYESOMG!
*Jag är inte säker men jag tror dom gjort hitboxen runt huvudet mindre, vilket kanske är bra för alla "lotto-fantaster" där ute.
*Inbyggda stats som visar hur mkt skada du gjorde mot varenda person på x antal träffade skott osv och hur mkt de gjorde mot dig. Detta är dåligt om du skulle ha en clanmatch då men går 100% att stänga av.

Många, eller de flesta skiter ju fullständigt i hur grafiken är, hellre ful och mer pixlar med mer känsla än snyggare grafik? Så brukar man ju ofta tänka, iaf om man lirat med r_picmic 5 i quake3 tex! :)
Grejjen är att grafiken är så sjukt bra att man kan inte göra nåt annat än att njuta bara man lirar. Sen har jag hört mkt om den här "fps'en" då. Alla ni är så fokuserade på att den måste ligga på 100 bara, ett måste. Annars är ni inte riktigt optade och kan inte lira till fullo.
Men grejjen är att i CS:s kan du ligga på 50~ fps och ända gå 100ggr smidigare än det forna CS 1.6. Spelet flyter grymt bra, och är oerhört kul att spela.

Buggar kommer alltid att uppkomma, helst på ett nytt spel. Det tar tid att fixa, bara att acceptera, inget är perfekt i början, inget kan vara precis som just DU vill ha det. Anpassa sig är det bästa man kan göra.
En sak som jag är lite fundersam till dock är hur spelet är i högping. Har smått testat lite på utländska servrar där man legat 100~ping. Tycker att spelarna laggar fram lite mer här än i det gamla i hög ping då, kanske bara jag som confat nätinställningarna dåligt, men som jag testat nu har det kännts som så. Dock, i låg ping, finns det inget grymmare än CS:S.

För er folk som fortfarande inte testat det, köp det, direkt, om ni ändå ska fixa hl2 så småningom, köp hl2 bronze boxen elr nåt. Spelet är här, för att stanna! Avslutar jag detta med .)
Föregående tråd
Nästa tråd

75 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 75 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..