1
Chello skapar rates problem
Postat av dezine den 8 Oktober 2004, 16:46
30 kommentarer · 218 träffar
Hejsan! Det här är ju ett forum där man ska diskutera counterstrike i olika former. Jag har testat sökt i forumet innan och nej man kan inte googla för söka svar på den här frågan. Jag har en del frågor kring mitt Chello + 4 mbit och Counter strike eftersom jag upplever att det laggar då jag kan ha ping hop ifrån 20-67 stundtals. Jag är trött på det nu efter att ha stått ut med det i ca 2 veckor ( jag är nyinflyttad ) . Jag har prövat olika rates och annat för att sänka min ping till runt 25-30 och i stället ha lite loss/choke i stället för 0 i choke och loss och mellan 30 till 70 i ping konstant.. Nu till frågorna efter den här långa uppsatsen.
1. Vad ska jag ha för rate/updaterate/cmdrate i cs när jag har den här uppkoppling
2. Jag har en D-Link rauter där jag och brorsan delar på internet ( många av er kommer säga "well there you go" där är problemet, men vi har tidigare haft 0.5 adsl telenordia med den här rautern då jag legat på 10 i ping konstant så .. samma sak för brorsan. Men iaf kan man göra nått åt den här rautern att den öppnar upp nått eller fixar så internet går lite snabbare ?
3. Finns det något annat jag kan göra för att få ner min ping i cs.. så det flyter på lite bättre ?
Ursäkta en lång uppsats men jag orkar inte några kommentarer om att jag inte förklara tillräckligt eller att jag ska söka i forumet! jag är riktigt tacksam för hjälp och kan belöna er med det mästa om du får min ping att sänkas !!
Ha en trevlig helg ! / dezine
1. Vad ska jag ha för rate/updaterate/cmdrate i cs när jag har den här uppkoppling
2. Jag har en D-Link rauter där jag och brorsan delar på internet ( många av er kommer säga "well there you go" där är problemet, men vi har tidigare haft 0.5 adsl telenordia med den här rautern då jag legat på 10 i ping konstant så .. samma sak för brorsan. Men iaf kan man göra nått åt den här rautern att den öppnar upp nått eller fixar så internet går lite snabbare ?
3. Finns det något annat jag kan göra för att få ner min ping i cs.. så det flyter på lite bättre ?
Ursäkta en lång uppsats men jag orkar inte några kommentarer om att jag inte förklara tillräckligt eller att jag ska söka i forumet! jag är riktigt tacksam för hjälp och kan belöna er med det mästa om du får min ping att sänkas !!
Ha en trevlig helg ! / dezine