1
Cs upplevs suddigt/pixligt. Viewsonic
Postat av Nils aka 9ls den 12 Maj 2008, 10:15
49 kommentarer · 392 träffar
Har nyss införskaffat en ny skärm, en viewsonic g90f+. Satt innan på en tft skärm därav bytet. Nu till mitt problem.
Om jag ändrar min upplösning till 640 x 400 så blir bilden konstig och "pixlig", främst på lite längre håll. Player models på längre håll ser ut som en enda stor pixel och det är väldigt svårt att urskilja kroppsdelar. Cs är inte heller så slätt som jag minns att det ska vara med crt skärm, utan alla kanter är "hackiga" samt "pixliga". Detta problem tonas ner i 800 x 600 men känns fortfarande av.
Sitter med 9600 gt och har provat med att dra upp alla inställningar, så som kantutjämning, i kontrollpanelen. Har även provat med commands som gl_pixmip och ändra till "linear" osvosv. Har v-sync på samt -freq 120.
Här har ni en print från 640 x 400
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-123123123.bmp
Ska PlayerModelsen verkligen se ut sådär i 640?
Tacksam för svar!
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------
Problemet löst! Jag formaterade om datorn (dock tror jag inte det spelade in i lösningen) och maxade alla inställningar i nvidia controlpanel för hl.exe och steam.exe. Innan hade jag bara ändrat i global setting vilket antagligen intepåverkade cs!
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------
För att skapa diskussion, använder du crt eller tft skärm?
Om jag ändrar min upplösning till 640 x 400 så blir bilden konstig och "pixlig", främst på lite längre håll. Player models på längre håll ser ut som en enda stor pixel och det är väldigt svårt att urskilja kroppsdelar. Cs är inte heller så slätt som jag minns att det ska vara med crt skärm, utan alla kanter är "hackiga" samt "pixliga". Detta problem tonas ner i 800 x 600 men känns fortfarande av.
Sitter med 9600 gt och har provat med att dra upp alla inställningar, så som kantutjämning, i kontrollpanelen. Har även provat med commands som gl_pixmip och ändra till "linear" osvosv. Har v-sync på samt -freq 120.
Här har ni en print från 640 x 400
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-123123123.bmp
Ska PlayerModelsen verkligen se ut sådär i 640?
Tacksam för svar!
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------
Problemet löst! Jag formaterade om datorn (dock tror jag inte det spelade in i lösningen) och maxade alla inställningar i nvidia controlpanel för hl.exe och steam.exe. Innan hade jag bara ändrat i global setting vilket antagligen intepåverkade cs!
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------
För att skapa diskussion, använder du crt eller tft skärm?
TFT / CRT
109 personer har röstat






