Ska de va så jävla svårt att säga hur man hittar servrar.
Alla skriver att det är brandväggen och det är det INTE!
Har stängt av och på den flera gånger.
Kan vara så snäll och säga hur jag får mina servrar på cs?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#85 jag har startat om datorn ett flertal gånger och kommer in i experience men när jag klickar på kontrollpanelen så händer det ingenting, väldigt skumt. Läst runt lite och ser att fler har problem med det.
Har inga problem utöver det gällande grafiken.
Jättemysko
har någon samma problem som mig att ifall man har google chrome öppet och trycker på spotify ikonen så hamnar spotify fortfarande underst? man måste alltså tabba ner google chrome för att kunna se spotify programmet
Ok, skärmen fungerar nu. Magiskt. Men jag kan bara köra med upp till 1280x1024 istället för gamla vanliga 1920x1080, och jag har nog inte heller 144hz. All hjälp är mycket uppskattad, tack på förhand.
Det enda jag hade problem med var CCC till min GPU (280X) som inte funkade riktigt, tankade ner den nyaste versionen för W10 innan jag installerade. Gick inte att öppna, vad jag än gjorde.
Men efter en dag så hade det kommit upp en ny version, så nu fungerar det igen.
Hade w8.1 pro så jag fick win10 pro, jag kunde stänga av nästan allt jag ville stänga av, en jävla massa tweakande för och få det som jag ville.
Sen fick jag problem med windows systemklockans timer upplösning, så jag började få extrema fps drops :( fick tvinga den till en hög upplösning konstant istället. Tråkigt faktiskt, win7 eller 8.1 hade inte dessa problem.
Annars så får jag bättre värden jämförelsevis med win7/8.1, mindre DPC, tyder på att hårdvaran fungerar lite bättre. Så jag är rätt nöjd nu. Rätt så mycket frustrationer för att nå mitt mål, men jag nådde det.
Har funderat på att börja använda Microsoft Edge istället för chrome men jag pallar inte med alla ads som finns överallt. Så, vad ska jag använda för att slippa dem i Microsoft Edge?
Tänkte uppgradera till Windows 10 men fick aldrig nån ikon på min Taskbar om att jag kunde göra det :( Har crackat windows 8.1 så jag antar att det kan vara problemet. Vet nån om det finns en annan väg jag kan skaffa Windows 10 Legit?
Vet ni hur jag ser processorn och ramminnen hur mycket de jobbar osv? Tycker att det känns lite hackigt ibland och skulle vilja se vad som är problemet.
Bara för mig som windows 10 startar upp sjukt segt jämnfört med windows 7? Tänkte mest på start-up programmen och tar säkert 10-15 sekunder efter att windows 10 startat upp, medans windows 7 startar upp programmen instant..
Något sett att ändra detta?/någon som känner igen sig?
Fick hem min gamla skoldator igår som jag köpt. Första jag gjorde var att formatera till windows 10 men den vill inte ta produkt nyckeln jag fick med datorn.
Vad göra?
Hmmmm.. För mig har det endast blivit problem och det är ju väldigt konstigt alltså.
1. Jag kan inte spara filer på min disk D längre "you dont have permission to save blablabla". Försökte fixa med att ge min användare rättigheter att göra allt på disk D men det funkar ändå inte....
2. Det tar längre tid för mig att hitta mina filer nu. Innan tryckte jag bara typ på "D" för att komma till min hårddisk. Nu måste jag gå någon omväg för att komma dit.
3. Typ kontrollpanelen är helt svart. Jag kan inte urskilja menyer. Allt är bara svart. Kontrollpanelen ser ut så här: http://postimg.org/image/uevlexx19/ GLHF att navigera i den
4. Innan tryckte jag windows+r för att starta RUN., skrev sen in hemside-adresser i kör för att starta Chrome. Nu startas endast internet explorer, som ser fördjävligt ut. Trots att jag ändrar Chrome till standardwebbläsare så ändrar den tillbaka till internet explorer.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Har inga problem utöver det gällande grafiken.
Jättemysko
Hur ska jag lösa detta?
*kollar tv*
datorn stänger av sig efter 20 minuter och är avstängd i 5 min sedan startar den sig igen
Men efter en dag så hade det kommit upp en ny version, så nu fungerar det igen.
http://gyazo.com/cc992b1e48e37ebe5d152c8ed8a67a23
Man måste väl fan kunna byta namn på sina appar i startmenyn?
Sen fick jag problem med windows systemklockans timer upplösning, så jag började få extrema fps drops :( fick tvinga den till en hög upplösning konstant istället. Tråkigt faktiskt, win7 eller 8.1 hade inte dessa problem.
Annars så får jag bättre värden jämförelsevis med win7/8.1, mindre DPC, tyder på att hårdvaran fungerar lite bättre. Så jag är rätt nöjd nu. Rätt så mycket frustrationer för att nå mitt mål, men jag nådde det.
så här har det varit i över en vecka nu. inget händer. vad ska man göra?
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2388652,00.asp
vad tog du btw?
Något sett att ändra detta?/någon som känner igen sig?
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Ladda ner det verktyget och starta installationen genom den.
Vad göra?
1. Jag kan inte spara filer på min disk D längre "you dont have permission to save blablabla". Försökte fixa med att ge min användare rättigheter att göra allt på disk D men det funkar ändå inte....
2. Det tar längre tid för mig att hitta mina filer nu. Innan tryckte jag bara typ på "D" för att komma till min hårddisk. Nu måste jag gå någon omväg för att komma dit.
3. Typ kontrollpanelen är helt svart. Jag kan inte urskilja menyer. Allt är bara svart. Kontrollpanelen ser ut så här: http://postimg.org/image/uevlexx19/ GLHF att navigera i den
4. Innan tryckte jag windows+r för att starta RUN., skrev sen in hemside-adresser i kör för att starta Chrome. Nu startas endast internet explorer, som ser fördjävligt ut. Trots att jag ändrar Chrome till standardwebbläsare så ändrar den tillbaka till internet explorer.