Tips o Trix till att skaffa 100fps?
Jag har formaterat om min dator och den är mycket konstigare nu på vissa små saker men mitt största problem är CS fps'n.
Min Dator
ATI Radeon x600 Pro 256mb
AMD 64 +3000
1gb Ram minne
Jag har rätt så många grafik configs settings gl_picmic 2, weather 0 och mina rates är rätta rate 30 000, 101, 101.
Samt att jag också kör med HLTV models och Player BlockHeads Models
Skärmen har inställt 120hz och de är står i Properties på CS launchern.
Vertikal sync är helt off och det körs med openGL + 16bit.
När jag är i strider så kan fps dra mellan 99fps - 75fps och under störra yta med himel/rymden osv så ligger fps på otroliga 55fps och musen hackar när jag styr siktet.
HUR SKA JAG FIXA 100 FPS STABILT SOM FÖRUT?
Tror inte det finns något nyare eller bättre drivrutiner till mitt grafikkort heller. Finns det något jag har missat eller finns det fler tips o trix till att fixa 100fps?
Testa Loggan@fb fps guide
amd 1700+
768mb ram
geforce mx400 64 mb hadde fan stadiga hundra, då måste du ha some fucked up shit till dator
cl_cmdrate 101
rate 25000
ReForce på Skärmen till 100hz om du inte har det.
vsync på
freq 100 i CS launch options
blir pisst of som fan att de strular, ja hade mycket problem med min omformatering men vet i fan vad ja kan har missat nu
Vahh? vsync på?
Mitt tips är att ladda ner Omegadrivers, du kan ju börja med att testa en relativit ny versionen.. men om det inte funkar så ta en lite äldre.
www.omegadrivers.net
#11 Ska jag lägger in dem settings efter varandra inne i cs launchern då eller?
Inget har funkat, varken dem settings i launcher eller de nya grafik drivrutinerna omega... VA FAN ska ja GÖRA?
På Större maps så ligger fps på 60 omfg och de laggar med musen, sämst juuue
va snäll o googla de för dig
http://www.unitedfreaks.de/ind ex.php?page=downloads&mode=det ails&id=177
om de behövs kan ja lägga upp den på någon sida.. speedyshare eller ngt
Skriver för att hitta tillbaka ^^
MEN OFTA! Så funkade inte driversen på Radeons X800 serie -.-
2. Diskrensning
3. Virussök och ta bort massa sånt^-^
4. Ta bort all musik du aldrig lyssnar på, alla filmer du aldrig ser på, alla bilder du aldrig kollar på...
5. Töm papperskorg.
6. Rensa datorn från onödiga saker
7. Start->"Den här datorn" Högerklicka->Egenskaper-> ;Prestanda"inställningar"-&g t;Kryssa i "Justera för bästa perstanda"
GLHF!
Jag har ett Saphire x1650 pro och jag laggar i smoken jag också :s sk jag det? jag har en intel 3.0 2gb ram sen Saphire x1650 pro.
kan jag tanka den dära "Counterstrike - ATI Ultimate Driver" eftersom att "ATI" har gjort saphire x1650 pro.
Tacksam för svar!
Det står: Det gick inte att köra installationen: 0x80040707
hitta en annan länk o tanka de drivisarna på..
pröva även med -dxlevel 70 i launchoptions. brukar göra susen
gl_maxsize 128. gl_texturemode "gl_nearest_mipmap_nearest"
cl_weather 0. gl_shadows 0 ja de finns massa commands att ändra för ökad fps
Länk:
http://www.fragbite.com/?threa dID=509598