tjena grabbar! beställde lite komponeneter så ja kan bygga en dator:D
är dock 17 år beställde på mitt namn och leveransen på mitt namn.. men min morbror skulle betala så ja skickade in hans personnr. kommer detta funka elr dem kommer inte förstå??
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Sammanfattningsvis som jag förstår det menar du
1.Du är 17 och beställde på ditt namn
2.Din morbror betalade åt dig.
3.Kommer det att funka?
4.Det spelar fan ingen roll vem som betalar
(och nej, db.com kommer inte bry sig sålänge du inte bryter mot PUL)
Tex;[Om du ska köpa något i affär, och din vän ska betala, men du ska ha prylen, Inte skriver du hans namn på det du ska ha?]
#3. Du kunde använt din mailadress. Personnummer är ju en helt annan sak. En email är ju inte kopplad till dig som person på något sätt.
Nästa gång så får du tänka. I värsta fall så kanske de tror att du försöker skamma. De har nog ingen aning om att det är din morbror eller att han godkänner det.
#9, Om vi snackar kredit så, Det finns en risk att ni torskar dit eftersom dom kan tro att du försöker "scamma".
Dock så om du endast står som "leveransadress (& ägare) men korrekta namn & personuppgifter och din morbror står endast som Betalnings"skyldig" (kommer inte på rätt namn)med korrekt namn & personupg, så är det absolut inga som helst problem.
#10 jaja men leveransen e på mitt namn och ägaren:P sen kom det till kredit och då skrev ja hans personnr BARA...men dem hiittar hans adresss genom att slå in personnummret väl? och skickar avtalet till han? elr?
#13, Jag svarar här på ditt pm med. Om du är fakturamotagare får DU fakturan, aka det du betalar.
Du har skrivit lite olika saker mest hela tiden. Det bästa du kan göra är att avbeställa eller maila datorbutiken., Hur du avbeställer står under info på datorbutiken.com
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Du skulle skapat konto med hans namn o allt. Det kan bli problem om vem som verkligen har beställt
1.Du är 17 och beställde på ditt namn
2.Din morbror betalade åt dig.
3.Kommer det att funka?
4.Det spelar fan ingen roll vem som betalar
(och nej, db.com kommer inte bry sig sålänge du inte bryter mot PUL)
Tex;[Om du ska köpa något i affär, och din vän ska betala, men du ska ha prylen, Inte skriver du hans namn på det du ska ha?]
Edit;stavfel
Nästa gång så får du tänka. I värsta fall så kanske de tror att du försöker skamma. De har nog ingen aning om att det är din morbror eller att han godkänner det.
Har uppriktigt sagt ingen aning om det kommer gå.
när det kom till att betala så skrev jag hans personnr, arbetsgivarens namn telefoin nr och vad han jobbar med.. förstår ni?
kommer det komma till mig elr hur kommet det bli?
Dock så om du endast står som "leveransadress (& ägare) men korrekta namn & personuppgifter och din morbror står endast som Betalnings"skyldig" (kommer inte på rätt namn)med korrekt namn & personupg, så är det absolut inga som helst problem.
Du har skrivit lite olika saker mest hela tiden. Det bästa du kan göra är att avbeställa eller maila datorbutiken., Hur du avbeställer står under info på datorbutiken.com
ja kan ju inte betala är inte 18 år:P min kusin ska betala men skit samma får se hur det blir:P omdet inte går beställer nytt