Hej.
Jag har precis bytt från XP till Vista på min nya dator. Problemet är att musen i CS är efter ca 3/10-delars sekund. Jag kör med CPL Gui och "-freq 75 -noforcemaccel -noforcemparms -noforcespd -16bbp -noforcemacc -noforcemspeed" i Launch options.
Kan det vara Vista som är felet? Och hur ska jag i sånna fall åtgärda det?
Jag har plattskärm med 2 ms.. Men det kan inte vara skärmen eftersom musen inte var efter på XP.
Tack på förhand. :)
#2 Det är det säkert. Men jag tänker inte byta OS. Jag skaffade Vista för att kunna lira DX10-spel.
Och nummer #0
Varför skulle det vara Vistas fel? Blir så irreterad som skyller på OSet när det är något fel i spelet
#4 Jag är från Bohuslän. Vilket inte har med min fråga att göra.
#6 Japp. Änsen?
#7 Jag skyller inte alls på Vista, jag gillar det verkligen. Men, när jag hade XP med samma konfiguration som nu så var det ingen delay.
En sak som är fucking stört i Vista är att man inte kan ta bort musaccelerationen. CPLFix och -noforce fungerar inte. Någon som vet vad man kan göra?
Checka så att du har Vista drivers till Musen?
Har samma problem, har testat med nya drivers etc. Har läst långa diskussionstrådar på andra forum om samma problem och det tycks inte finnas någon direkt lösning så vitt jag vet.