1
4xFSAA i 1.6?!
Postat av zajkoN den 13 September 2003, 15:38
64 kommentarer · 243 träffar
Har ju testat lite lite 1.6 och fps:en är betydligt lägre, inget snack. 100 fps har man som regel bara när man är ensam och på kartor som aztec går den lätt ner till 50-60 på public. En snittfps på ~75 är vad jag får ungefär, hade aldrig under 100 i 1.5.
Men jag har märkt en sak : spelet är helt galet snyggt, grafiken är skarp som fan. Vapen som inte är ändrade ser ändå mycket snyggare. Kollade i windows och FSAA (fullscreen antialiasing) var avstängt. Satte på det på 4xAA. Detta brukar göra att spelet blir en del snyggare ( man ser skillnad) och drar massa fps så var det i 1.5.
MEN INGEN SKILLNAD!
Samma fps, samma utseende med 4xFSAA på eller av!
Detta verkar ju väldigt underligt och jag misstänker nu att 4xfsaa alltid är på i CS och det skulle då förklara varför jag får så dålig fps!
Någon annan som har detta problem?
Men jag har märkt en sak : spelet är helt galet snyggt, grafiken är skarp som fan. Vapen som inte är ändrade ser ändå mycket snyggare. Kollade i windows och FSAA (fullscreen antialiasing) var avstängt. Satte på det på 4xAA. Detta brukar göra att spelet blir en del snyggare ( man ser skillnad) och drar massa fps så var det i 1.5.
MEN INGEN SKILLNAD!
Samma fps, samma utseende med 4xFSAA på eller av!
Detta verkar ju väldigt underligt och jag misstänker nu att 4xfsaa alltid är på i CS och det skulle då förklara varför jag får så dålig fps!
Någon annan som har detta problem?