Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Steam och Counter-strike.gcf

Postat av reaz den 12 September 2003, 23:46
18 kommentarer · 316 träffar
Tänkte berätta hur jag gjorde för att lyckas få steam/cs1.6 att fungera.

Ni måste ha cs1.5 installerat, om ni valt cleanup förut när ni med steam's hjälp skulle konvertera filer så det mesta i din gamla cs1.5 map försvunnit så måste du förmodligen installera om det, om ni inte då lyckades få cs1.6 att fungera.
Det kan under processen att konvertera filerna skapats en map i din \SteamApps som heter likadant som din mail du registrerade dig med.

Ladda ner gcf filerna genom steam, platform.gcf, half-life.gcf, half-life enginge.gcf, half-life localized.gcf, dessa tillsammans med counter-strike.gcf ska finnas i din Steam\SteamApps mapp. När ni har dessa 5 filer kan ni avbryta steams nedladdning (mitt steam låste såg med 6 minuter kvar av nedladdningen av dessa filer och då laddade jag ner counter-strike.gcf från en ftp) och ladda ner counter-strike.rar (packas upp till counter-strike.gcf och ska ersätta den counter-strike.gcf som redan ligger där, även om de ser ut att ha samma storlek).

Testa när ni gjort detta att starta cs, för mig fungerade det direkt, och när jag gick in i cs skapades en mapp i steamapps med min mail som namn, denna mapp innehåller en map som heter "counter-strike", min "counter-strike" mapp innehåller 40 filer och är ungefär 10 mb stor.

Ni borde nu kunna starta cs.
Ni kan alltså inte bara ladda ner och extrahera counter-strike.gcf till "SteamApps" utan att ha de andra filerna, det borde kanske gå att zippa alla .gcf filerna tillsammans med "mail@mail.com" mappen och låta användaren byta namn på den själv till sitt accountname om man inte vill ladda ner de övriga .gcf filerna via steam.

Kanske kan hjälpa någon.
(Detta förutsätter ju att ni med en clean install av steam ska kunna börja nedladdningen av .gcf filerna genom steam, vilket inte verkar fungera för många just nu)
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..