Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En tanke angående Promod

Postat av TailoG den 24 Augusti 2007, 17:28
30 kommentarer · 200 träffar
Goddag!

Jo, jag tänkte gå rakt på sak. Som alla vet är ju Promod på gång och de flesta 1.6 lirarna hoppas väl på att spelet ska rädda CS. Och vad jag då hört så är det tänkt att skaparna ska göra ett spel som innehåller alla de bra egenskaperna från alla CS (1.3, 1.5, 1.6, Source) och detta fick mig att tänka på en sak:

Om man nu ska göra ett nytt spel som ska bli det "Ultimata" Counter-Strike så tänkte jag att man kunde bortse från all spelkänsla för en liten stund och se det hela från ett tävlingsperspektiv. Att skapa ett spel där det drivande är ett bra tävlingssystem, och såklart spelkänsla också! Det jag tänker på är utvecklingen av PCW-systemet.

Idag så går man in på en IRC-kanal och söker t.ex medel. Många av fallen så kan man antingen få en alldeles för dålig motståndare, eller en för bra motståndare. Det jag försöker markera är att klassen mellan lagen kan vara väldigt stor, vilket gör att en trevlig pracc-kväll kan bli ett desperat letande efter en jämn motståndare.

Många av mina vänner spelar WoW - och som en liten ful ankunge står jag där och håller i mitt CS. Men en intressant sak som jag och min ena "WoW-spelande-kompis" snackade om var tävlingssystemet i WoW.

(Jag är inte så kunnig inom det ännu, så ursäkta om jag har fel i vissa meningar)

Jo, där kunde man då gå in som lag, t.ex 5on5, i en ladder och köra mot andra lag. Varje gång man sökte, blev man automatiskt ställd mot ett annat lag med ungefär lika många "Ranking-poäng". Ja, just det. Ranking-poäng.
Poängen tjänar man ihop genom att vinna över andra lag. Möter ni ett lag med lite fler poäng än er, så får Ni mer poäng om ni vinner, och De får mindre om de vinner. Alltså får man mer poäng ju svårare motstånd man ställs mot och mindre poäng ju sämre man möter. Lagen paras alltså ihop genom att man tar två lag med ungefär lika många Ranking-poäng - eftersom då Bör de vara ungefär lika bra.
Så, man skulle kanske kunna ha en hemsida, där man kan registrera sig. Alla spelare i sitt lag ska då också vara registrerade såklart. Sedan skulle man då kunna ansöka om en PCW, där man skriver in lagets namn, ledare, ev. IP-adress + lösen till server och vilka medlemmar som ska vara med - samtliga medlemmar måste då vara inloggade. När man då fått en träff, så kommer det upp en form av meddelande att man då ska möta följande lag, på den servern och det lösenordet. Sedan kör man och tjänar ihop sina Ranking-poäng. När matchen är klar, är det bara att söka ännu en gång.
Som ni ser så blir det enklast om man har en server, men det fungerar även om man inte har det - precis som i en vanlig PCW.
Om man på något sätt försöker "jävlas" och skriver in Random IP-adresser så kan man då exempelvis bli bannad från systemet.

Detta systemet skulle jag vilja se i ett nytt Counter-Strike! För enligt mina vänner, så var detta en av de roligare sakerna i WoW sådana här matcher, att man hela tiden ställdes mot en jämnbra.

Ni får ursäkta mig om det redan finns en annan tråd om det här, men jag var så ivirig att få det skrivit.

Har ni några andra ideer och tankar om Promod så skriv dem :)

// TailoG

Tycker du systemet verkar bra?

89 personer har röstat
Föregående tråd

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..