Cs - Dilemma, Fps Spelarmodeller
Tjo!
Jo jag har lite problem och letar efter tips..kan/får ej köpa ny dator då jag ej har pengar själv och min förälder ej vill stödja mitt innesittande ännu mer än vad det är nu.
Sitter här nu på min superdator (ironi), 512 MB RAM, 64 MB Grafikkort Nvidia GeForce MX 440,
Processor Pentium (R) 4 CPU 2.00GHz
Jo, det funkar bra får jag väl säga i de mesta fallen, inga problem, sitter på 800x600 i cs, lite fpssparande kommandon, men det är inte det det gäller om, det är spelarna..
Jo, jag har prövat highfpsmodels, men får sämst hitbox, riktigt irriterande, träffar finfint med de vanliga spelarmodellerna, men då kan det hända att jag laggar när det finns ~5 spelare i bild samtidigt.
Det har ju inte med grafikkomandona att göra, det vet jag, men jag letar bara efter tips för jag förstår att skitprocessorn och det andra inte är det bästa..
Tack på förhand //hyp.
Söker tips p.g.a att jag ej får/kan skaffa ny dator.
Själv har jag inte vågat ännu och är inte riktigt så säker på hur man gör med moderkortet =)
gå in på den där hemsidan och regga dig eller vad man gör så skaffar nån gubbe dig ett sommarjobb, typ rensa ogräs.
vet inte riktigt hur det där funkar, jobbar inte.
pappa betalar
<3 mina stavfel
#8 Processorn gör mycket i.o.m dessa spelmodeller, eller ja, när det är mycket data/information som måste behandlas samtidigt?
Då är det ju antagligen den och det är det jag behöver ha hjälp med =D, hur jag ska kunna få det att fungera bättre utan att, ja, köpa en ny dator eller delar eller dylikt som jag ändå "måste" eller vill göra.