Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur ska vi göra scenen ojämnare?

Postat av poppy den 7 Juli 2007, 15:43
8 kommentarer · 98 träffar
NiP plockar ihop ett nytt lag, de klarar sig med problem ifrån ESWC kvalet vidare till ESWC, där de spelar i en löjligt jämn grupp.

NoA vs. Dignitas 19-11
NiP vs. emuLate 18-12
NoA vs. emuLate 14-16
NiP vs. Dignitas 15-15
NiP vs. NoA 14-16
emuLate vs. Dignitas 14-16

Alla håller antagligen med när jag säger att detta inte är första gången ett nytt lag tar sig upp till toppen direkt.

Och det är inte heller första gången det är såhär jämnt hela tiden, ena laget vinner över andra med 16-14, som vinner över det tredje med 16-14 medans det tredje vinner över det första med 16-14.

Jag vet, alla spelare i NiP är extremt duktiga, men det finns väldigt många extremt duktiga CS spelare, det känns som att man kan plocka ihop fem spelare (självklart spelare av samma kaliber),
och lyckas göra en klan som efter en två månader vunnit CPL.
Borde det inte krävas mer, även om det är fem toppspelare?

Nu är detta extrema exempel men det jag menar är att borde inte CS reglerna kunna ändras så att det bättre laget kan visa sig mycket bättre en det sämre laget match efter match?

Jag vet inte, det kanske inte går, alla lag kanske är såhär jämna hela tiden, jag är inte jätte insatt men jag tror att det finns lag som egentligen är mycket bättre en deras motståndare men resultatet blir väldigt jämnt på grund av reglerna.

Krävs det mer skill att spela med 3 minuters round time? Vissa spelare kanske inte klarar av en så lång roundtime och kommer därför inte klara av att stanna på toppen, vissa klaner kanske utmärker sig och visar att "hej vi är faktiskt bättre, och det kommer vi alltid att vara sålänge ingen kommer ikapp oss."
Man kan ju köra långsamma taktiker, men samtidigt ha kvar de snabba taktikerna, kanske gör det att vissa klaner utmärker sig lite extra?

Kanske ändra roundtime till 45-60 sekunder? Med MR 25? Mer flyt i spelet? Om man kör enligt dom här reglerna så kanske vissa tänker "äsh en runda gör ju inget nu", medans andra klaner verkligen taggar till och skriker "Ta varje runda nu!".
Kör man så måste man verkligen vara inne i spelet hela tiden varje sekund, eller?

Rätta mig gärna om något resultat här ovan är fel eller något, det är inte det som är poängen men endå.

Svara gärna i pollen nedan, men svara INTE om du inte är säker på ditt svar, jag tänker inte lägga till en fråga där det står "jag vet inte" för att det ska vara enklare att läsa pollen.

Prata gärna om egna förslag, eller om du helt enkelt tycker att allt skall vara som det är, att lagen nu för tiden faktiskt är så otroligt jämna.

//Mvh Poppy

Vad tycker du? Går detta ändra, ska det ändras?

16 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..