1
Fps problem med
Postat av fareS den 1 Juli 2007, 19:37
10 kommentarer · 102 träffar
Hej,
Har denna veckan köpt en "ny" dator, tyckte det var på tiden. Men nu har jag stött på ett litet irriterande problem.
Min fps hoppar mellan 50-70.
Lite om min "nya" dator:
P4 3.20GHz
1,50GB RAM
RadeonX1650Pro (Provat även med GeForce 5950 ULTRA)
Det jag har gjort för att försöka fixa detta är:
Kör med både v-sync on och off.
Använt Reforce för att låsa min Hz på 100.
Nya och uppdaterade drivrutiner.
Uppdaterat DirectX.
Vad jag kör i Launch options: -freq 100 -heapsize 524288
Jag har typ kollat igenom hela forumet och kan inte hitta något som kan lösa mitt problem.
Någon som har en bra ide vad problemet kan vara?
MvH
fareS
EDIT: Fått den att hoppa upp runt 90-95 fps men inte mer än så. Även min timerefresh är dålig, ligger runt 600. Min gamla dator klarade 1000-1200 lätt på train (tåg 5).
EDIT2: Eftersom att datorn är helt "ny" så är ju format C och att damma av datorn inget som behövs göras. Datorn är i väldigt fint skick, allt är avdammat osv. Precis som ny.
Har denna veckan köpt en "ny" dator, tyckte det var på tiden. Men nu har jag stött på ett litet irriterande problem.
Min fps hoppar mellan 50-70.
Lite om min "nya" dator:
P4 3.20GHz
1,50GB RAM
RadeonX1650Pro (Provat även med GeForce 5950 ULTRA)
Det jag har gjort för att försöka fixa detta är:
Kör med både v-sync on och off.
Använt Reforce för att låsa min Hz på 100.
Nya och uppdaterade drivrutiner.
Uppdaterat DirectX.
Vad jag kör i Launch options: -freq 100 -heapsize 524288
Jag har typ kollat igenom hela forumet och kan inte hitta något som kan lösa mitt problem.
Någon som har en bra ide vad problemet kan vara?
MvH
fareS
EDIT: Fått den att hoppa upp runt 90-95 fps men inte mer än så. Även min timerefresh är dålig, ligger runt 600. Min gamla dator klarade 1000-1200 lätt på train (tåg 5).
EDIT2: Eftersom att datorn är helt "ny" så är ju format C och att damma av datorn inget som behövs göras. Datorn är i väldigt fint skick, allt är avdammat osv. Precis som ny.