Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gris i CS

Postat av gnak den 7 Juli 2004, 23:31
41 kommentarer · 155 träffar
vi alla har nog hört talas om och någon gång utövat spelet Gris. Där man är minst 2 människor som kastar runt en boll och att man måste fånga den innan den når marken, om bollen rör vid marken får man ett "G", och om den ramlar ner igen ett "R" tills bokstäverna bildar gris, då är man ute, en mycket trevlig samt simpel lek.

Häromdan så kom jag att tänka på att man även kan använda CS för att spela gris. Det går till på följande sätt;

man kliver in på en server, minst 2 pers, väljer T, sedan använder man bomben som en boll, bomben får alltså inte röra marken.

_cl_autoweapo nswitch bör ställas in på "1" för att lättare bedömma om bomben rört marken.

Sedan måste man hoppa när man kastar iväg bomben eftersom kastet då blir schysstare och din motståndare har en möjlighet att fånga den.

tips: om ni ställt er i en ring med lite större avstånd så kan man justera kastet genom att kolla ner i marken när du hoppar och sedan kastar iväg bomben - desto mer du kollar ner - desto längre.

Jag ville bara upplysa allmänheten om detta och hoppas att det blir lika roligt som att hoppa kz-maps.

Så det var allt för mig, Grisa på!
Föregående tråd
Nästa tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 41 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..